وزیر خارجه اتریش با ظریف دیدار کرد

وزیر خارجه اتریش با ظریف دیدار کرد
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 11:02

وزیر خارجه اتریش پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

العالم - ایران

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفتگو نشست.

گفتنی است امروز همچنین قرار است سند همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش توسط «ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «استفان شلتز» سفیر اتریش در ایران در حضور وزرای امور خارجه دو کشور امضا شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز (شنبه) نیز در تهران میزبان «استف بلاک» همتای هلندی خود بود. برجام، اینستکس، تحولات منطقه، ابعاد ترور سردار شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

وزیر خارجه اتریش اخیرا و بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفته بود که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیرا درباره سفر وزرای خارجه هلند و اتریش به تهران گفته بود که در گفتگوها با دو وزیر اروپایی، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی عملی اروپا در قبال اجرای تعهدات خود ذیل برجام و انفعال آنها در برابر تحمیل قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در این دیدارها بر این نکته اصولی که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز صرفا از طریق مشارکت و تعامل جمعی کشورهای این منطقه محقق می‌شود، تاکید خواهد شد.

«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه پیشین اتریش اردیبهشت ۱۳۹۳ و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و در راستای گسترش مناسبات سفری دو روزه به تهران داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها