از بلدوزر تا موشک ها؛ داستان چهل ساله مقاومت

از بلدوزر تا موشک ها؛ داستان چهل ساله مقاومت
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 18:00

وضعیت سیاسی و نظامی نوارغزه همواره در حال جزر و مد است تا اینکه  جنایت بلدوزر اسرائیلی در حق  پیکر شهید محمد الناعم روی داد.

العالم - تحليل روز

نام این شهید زمانی که بلدوزر اسرائیلی به شکل وحشیانه ای در صدد حمل پیکر وی بود عنوان داستان ها شده است.

این مساله موجب خشم شدید نیروهای مقاومت فلسطینی شد و حملات موشکی به شهرک های اسرائیلی درصدد انتقام گرفتن از خون این شهید و تضمینی برای عدم تکرار این صحنه های جنایتکارانه برآمدند . حافظه فلسطینیان داستان زنده زنده کشته شدن راشل کوری فعال آمریکایی را با بلدوزر اسرائیلی فراموش نمی کند و هنوز زمان زیادی از آن نگذشته است.

موشک های شاخه نظامی جهاد اسلامی دراقدامی پیش دستانه سدیروت، عسقلان و نیتیفوت را هدف قرار داد به گونه ای که اشغالگران مجبور به بستن مناطق مجاور دیوار در اطراف غزه شدند.

اشغالگران مسیر شماره 4 از چهار راه زیکیم به تقاطع کیبوتس نیرآم ، مسیر 34 از تقاطع یاد مردخای به کیبوتس ایرز و مسیر شماره 232 از چهارراه لیفیسم به تقاطع روستای غزه را بست و تصمیم دارد ساحل زیکیم بر روی گردشگران را ببندد.

عملکرد نیروهای مقاومت موجب غیبت 5500 دانشجوی اسرائیلی در مدارس شد بدین ترتیب گردان های قدس واکنش دلخواه خود را نشان دادند اما عملیات خیانت کارانه اشغالگران در دمشق، آتش زیر خاکستر را روشن کرد تا مقاومت به جنایت دوم نیز پاسخ دهد به ویژه که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی صراحتا تاکید کرد هدف از این عملیات، ترور دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و اکرم العجوری یکی ازفرماندهان بوده که البته ناکام ماند. از اینرو نیروهای مقاومت به واکنش های خود ادامه دادند و با موشک بدر 3 شهرک های اسرائیلی را بمباران کرده و یک منزل را مستقیم و کارخانه را هدف قرار دادند.

از اینرو تصمیم گرفت شامگاه روز بعد با بیانیه ی زیر، واکنش خود را اعلام کند:

گردان های قدس،پایان واکنش نظامی خود به دو جنایت ترور خانیونس و دمشق را اعلام می دارد و به ملت و امت خود قول می دهد به مبارزه خود ادامه دهد و به هرگونه تجاوز اشغالگران به ملت و خاکمان پاسخ دهد.

اما اشغالگران بر حسب عادت خود می خواهند با ثبت دستاوردی، افکار عمومی اسرائیل را فریب دهند بنابراین به هدف گیری پایگاههای ویژه مقاومت ادامه داده و ادعا می کنند انبارهای سلاح و موشک را منهدم کرده و دردو عملیات جداگانه یکی شرق منطقه التفاح در شهر غزه و دیگری در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوارغزه، تلاش کرده اند مبارزین گردان های قدس را هدف قرار دهند .همین مساله گردان های قدس واداشت تا پایگاه های مقابله خود را تحکیم کنند .ابوحمزه سخنگوی گردان در پستی درتوییتر نوشت :

همانگونه که پایان واکنش نظامی به دو جنایت خان یونس و دمشق را اعلام کردیم اما دشمن متعهد نماند و پایگاه ها و رزمندگان ما را هدف قرار داد از این رو ما نیز اعلام می کنیم که پاسخ بمباران را با بمباران می دهیم و به دشمن می گوییم ما را امتحان نکن ، تهدیداتتان ما را نخواهد ترساند.

این جملات ثابت کرده که مقاومت به گفته های خود عمل می کند و اشغالگران بارها تلاش کرده اند دستکم آنها را در برابر ملت خود بشکنند از اینرو ارتش اسرائیل تلاش می کند ضربه اخر را بزند اما بیش از یک دهه در تحکیم قدرت بازدارندگی در نوارغزه ناکام مانده است از این رو اگر به خاطر اقدام میانجی ها و در راس آن میانجی مصری درغزه صلح شود یا نشود به دلیل اقدامات اشغالگران از سوراخ سوزن به صلح و آتش بس نگاه می کند.

از اینرو آرامش کامل به زودی محقق نخواهد شد بلکه شاید پس از انتخابا ت اسرائیل با حملات گسترده ای روبه رو شویم ،در هر حال غزه در دهانه آتشفشان قرار دارد محاصره افزایش یافته و اشغالگران مانند حادثه بلدوزر خانیونس اشکال وحشتناکی از اعدام را انجام می دهد اما دوستان از غزه دست کشیدند و ترامپ آن را به معامله ای اقتصادی تبدیل کرد از اینرو غزه به جز پایداری و استقامت ساکنانش، سلاحی ندارد.

اسراء البحيصي / العالم

پربیننده ترین خبرها