گفت‌وگوی تلفنی سران حماس و جهاد اسلامی فلسطین

گفت‌وگوی تلفنی سران حماس و جهاد اسلامی فلسطین
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 13:40

رؤسای حماس و جهاد اسلامی یک تماسی تلفنی درباره تحولات اخیر گفت‌وگو و تأکید کردند، رژیم اشغالگر صهیونیستی باید تمام اشکال تجاوز علیه نوار غزه را متوقف کند.

العالم - فلسطین اشغالی

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، «زیاد النَخاله» دبیرکل این جنبش تماسی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برقرار کرده تا با وی درباره تحولات فلسطین به صورت کلی بویژه وضعیت نوار غزه پس از حمله اخیر بحث و تبادل‌نظر کند.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، دو طرف در این تماس بر «موضع ثابت برای مقابله با تجاوزهای اسرائیل» و طرح‌هایی که هدف آن نابودی مسأله فلسطین است، تأکید کردند.

در ادامه این گزارش آمده، هنیه و النخاله درباره در خصوص تماس‌ها برای آتش‌بس نیز گفت‌وگو و تأکید کردند، رژیم اشغالگر صهیونیستی باید تمام اشکال تجاوز علیه نوار غزه را متوقف کند.

در پایان این تماس بر عمق رابطه میان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و کار در راستای تقویت آن تاکید شد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه جاری در حمله توپخانه‌ای و گلوله‌باران نوار غزه «محمد الناعم» از رزمندگان جهاد اسلامی را به شهادت رساند و مدعی شد وی قصد کار گذاشتن بمب در مرز غزه را داشته است.

صهیونیست‌ها پس از به شهادت رساندن الناعم با بیل مکانیکی اقدام به بی‌حرمتی به پیکر این شهید فلسطینی کردند.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به جنایت صبح امروز صهیونیست‌ها دستکم ۲۰ راکت به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه شلیک کرد.

رژیم صهیونیستی در ادامه، بامداد دوشنبه هفته جاری با حمله به مناطقی در سوریه دو عضو دیگر جهاد اسلامی فلسطین را شهید کرد و جهاد اسلامی نیز با شلیک دهها راکت پاسخ داد و نهایتا دیشب (دوشنبه شب) آتش‌بس برقرار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها