ایران هراسی این بار با برند کرونا!

ایران هراسی این بار با برند کرونا!
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 15:15

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

در حالی که اخبار و گزارش های مربوط به شیوع کرونا طی هفته های اخیر صدرنشین ترندهای جهانی شده و در بالاترین سطح از توجهات رسانه ای قرارگرفته، جریانی مشکوک می کوشد تا پروژه قدیمی ایران هراسی را با نشان جدیدی با عنوان کرونای ایرانی احیا و برجسته کند.

تحلیل:

  • به اعتراف دوست و دشمن جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سلامت و البته جایگاه علم پزشکی در بالاترین سطوح در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه قرار دارد اما حجم نگرانی ها از کرونا و ضریب و سرعت نفوذان در سطحی قابل توجه هست که دشمنان ایران را بر تمرکز و بزرگنمایی آن تشویق کند و ایشان را به سوءاستفاده از آن برای حصول مقاصد و اهداف ناکام پیشین وادارد.
  • در حالی که هر ساعت اخباری از ابتلا به کرونا در کشورهای منطقه رسانه ای می شود اما جالب آن است که در اغلب این اخبار کوشش می شود یک نکته اولا اضافه و ثانیا برجسته شود و آن اینکه فرد یا افراد مبتلا در هر کجا از منطقه حتی در برخی کشورهای خارج از منطقه به شکلی از اشکال مربوط به ایران هستند!
  • صرف نظر از اعتماد به نفس بالای ایرانی ها در دفع و تسلط بر این معضل پزشکی و عزم جزم مسئولان ایرانی در مهار و ریشه کنی آن، تمرکز تبلیغاتی رسانه های معاند به ویژه بر دو کشور لبنان و عراق بسیار تامل برانگیز می نماید. فراموش نکنیم چند ماهی است در دو کشور مذکور انواع و اقسام تلاش ها برای دورکردن قلوب ملت های ایران عراق و لبنان پیگیری شد و البته با ناکامی راه به جایی نبرد.
  • در اعتماد به نفس ایران در مهار کرونا همین بس که در شب انتخابات پارلمانی بدون هیچ هراسی از کاهش احتمالی مشارکت مردمی، ابتلا چند نفر به این ویروس اعلام شد.
  • ایران امروزه در کانون جدی توجهات توریسم درمانی در منطقه قرار دارد و در عین حال تحریم های امریکا توفیقی در تسلط کامل بر روابط فی مابین ایران و همسایگانش نداشته است به نظر می رسد ایران هراسی با برند کرونا حلقه تکمیلی و البته بی خاصیت پروژه نخ نمای ایران هراسی معروف باشد و بدیهی است که سرنوشتی جز حلقات شکست خورده پیشین آن نداشته باشد.
  • از نکات قابل تامل در این تصویر سازی منفی از ایران توجه به برخورد تبلیغاتی هدفمند با موضوع کروناست. توجه به سوالاتی به این شرح بیشتر می تواند راهگشا باشد. اول چگونه ممکن است در سایه عدم کنترل جدی برمرزهای چین با پاکستان و افغانستان هم تعداد مبتلایان به کرونا در این دو کشور بسیار معدود باشد و هم این مبتلایان معدود حامل ویروس از ایران باشند؟ چگونه ممکن است علی رغم ارتباطات هوایی متعدد ترک ها و اماراتی ها با چین باز این مسئله متوجه ایران باشد؟ چرا تنها فرد مبتلای گزارش شده در بحرین به ایران منتسب می شود؟ و بسیاری از این سوالات بی پاسخی که به نظر هیچ حاصلی جز تصویر سازی منفی از ایران را درپی نداشته غیر از تکمیل حلقات ایران هراسی مقصودی دیگر را تعقیب نمی کنند.

پربیننده ترین خبرها