واکنش ترکیه به حمله سوریه در ادلب: تصمیم به مقابله به مثل گرفتیم

واکنش ترکیه به حمله سوریه در ادلب: تصمیم به مقابله به مثل گرفتیم
جمعه 9 اسفند 1398 - 04:25

رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش تصمیم گرفته به حمله اخیر ارتش سوریه در شمال غرب این کشور پاسخ دهد.

العالم-ترکیه

«فخرالدین آلتون»، رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری این کشور بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته در پاسخ به حمله هوایی ارتش سوریه در استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور که نیروهای ارتش ترکیه را هدف قرار داده و ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، مقابله به مثل کند.

آلتون طی سخنانی پس از برگزاری جلسه فوق العاده امنیتی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری این کشور، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم که با رژیم نامشروع سوریه که سلاح خود را به سوی سربازان ما نشانه رفته، مقابله به مثل کنیم؛ نیروهای هوایی و زمینی ما به بمباران همه اهداف مشخص شده نیروهای رژیم بشار اسد ادامه می دهند.

رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این باره افزود: خون سربازان قهرمان ما هدر نخواهد رفت و فعالیت های نظامی ما در خاک سوریه تا شکستن همه بازوانی که به پرچم ترکیه تعرض کردند، ادامه خواهد یافت.

آلتون همچنین تصریح کرد: ترکیه به رژیم سوریه اجازه نمی دهد غیر نظامیان را از استان ادلب آواره کند؛ در قبال رویدادهای در جریان در ادلب که مشابه رویدادهای رواندا و بوسنی و هرزگوین است، نظاره گر نبودیم و نخواهیم بود.

رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه همچنین از همه جامعه جهانی و در راس آن کشورهای عضو فرآیند «آستانه» درخواست کرد که به مسئولیت های محول شده به خود عمل کنند.

این در حالی است که پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) به عنوان یک نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در سوریه از کشته شدن دست کم ۳۴ نیروی ترکیه در جریان حملات هوایی روز پنج شنبه در منطقه واقع میان «الباره» و «بلیون» در استان ادلب و وجود اطلاعات حاکی از کشته شدن شمار دیگری از افراد در نتیجه این حملات خبر داده بود.

با این حال «رحمی دوغان»، استاندار استان مرزی حتای در جنوب ترکیه در گفت و گو با آناتولی به کشته شدن ۲۹ نیروی این کشور و زخمی شدن ۳۶ تن دیگر در نتیجه حمله هوایی اخیر در ادلب اذعان کرد.

شفقنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها