دبیر کل سازمان ملل از اعزام هیاتی به شمال سوریه خبر داد

دبیر کل سازمان ملل از اعزام هیاتی به شمال سوریه خبر داد
شنبه 10 اسفند 1398 - 14:08

به دنبال تشدید تنش ها در شمال سوریه، دبیر کل سازمان ملل متحد از آغاز آمادگی ها برای اعزام هیاتی از این سازمان به استان "ادلب" خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری " فرانس 24"، " آنتونیو گوترش" دیروز در جمع خبرنگاران افزود که هدف این هیات ارزیابی اوضاع در استان ادلب است.
وی اشاره ای به ساختار این هیات، موعد و مدت سفر آن ها نکرد.

از سویی دیگر دیپلمات هایی که خواستند نامشان فاش نشود، به این خبرگزاری اعلام کردند که این هیات احتمالا هفته آینده آماده سفر به شمال سوریه است و متشکل از نمایندگانی از آژانس های مختلف سازمان ملل خواهد بود. همچنین ممکن است نمایندگانی از برنامه جهانی غذا و دارو و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در این گروه حضور داشته باشند.

گوترش افزود: بیشترین نیاز در سوریه دستیابی به آتش بس فوری است، قبل از آن که اوضاع کاملا از کنترل خارج شود. وی اضافه کرد: در تماس هایم با طرف های درگیر در بحران سوریه تنها یک پیام دارم و آن این که وقتی که در آستانه تشدید درگیری ها هستید، یک قدم به عقب بردارید.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.

تنش ها بین آنکارا و دمشق بر سر ادلب پنجشنبه شب با حمله هوایی سوریه و کشته شدن نظامیان ترکیه در این حمله هوایی به اوج خود رسید.

کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه "جبل الزاویه" در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفت که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها