برکناری عضو حزب کنگره مردمی سودان به دلیل سفر به فلسطین اشغالی

برکناری عضو حزب کنگره مردمی سودان به دلیل سفر به فلسطین اشغالی
يکشنبه 11 اسفند 1398 - 11:39

دبیرخانه سیاسی حزب «کنگره مردمی» یکی از اعضای ارشد این حزب را به دلیل سفر به فلسطین اشغالی برکنار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

دبیرخانه سیاسی حزب «کنگره مردمی» سودان برکناری یکی از اعضای خود به نام «محمد عباس الفادنی» را به دلیل سفر به فلسطین اشغالی اعلام کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، «ادریس سلیمان» دبیر سیاسی حزب کنگره مردمی سودان اعلام کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل عبور از اصول مردمی و مواضع اصیل آن است.

وی در ادامه ضمن تعهد حزبش به حمایت از مسأله فلسطین تأکید کرد: الفادنی با مخالفت با اصول اساسی حزب، خودش را ساقط کرد و اساسنامه حزب و موضع آن درباره حمایت از مسأله فلسطین را در نظر نگرفت.

سلیمان پیشتر در گفت‌وگویی با فلسطین الیوم اعلام کرده بود، موضع ملت سودان در حمایت از مسأله فلسطین، شناخته شده است و به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

حزب کنگرده مردمی سودان که در ژوئن ۲۰۰۰ تشکیل شده از بازرترین احزاب سیاسی در حمایت از مسأله فلسطین و رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

در همین زمینه «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در ابتدای ماه فوریه در یک اقدام جنجال ‌برانگیز در اوگاندا با نتانیاهو دیدار کرد و پس از آن گفت که قصد دارد حریم هوایی سودان را بر روی هواپیماهای اسرائیلی به استثنای شرکت «ال عال» باز کند .

فارس

پربیننده ترین خبرها