کشف شبکه تونل های گسترده تروریست ها در ریف حلب شمالی  

کشف شبکه تونل های گسترده تروریست ها در ریف حلب شمالی  
يکشنبه 11 اسفند 1398 - 18:19

ارتش سوریه درعملیات پاکسازی ریف حلب شمالی، بزرگترین شبکه تونلی در منطقه عندان را که  شماری از روستاهای ریف حلب شمالی را به یکدیگر مرتبط می کند وچندین مقبره ویژه که صدها جسد مسلح خارجی در آن بود را کشف کرد.

العالم سوریه

نیروهای ارتش سوریه ،پس از آزادسازی مناطق گسترده ای در ریف حلب شمالی،به عملیات پاکسازی ادامه داد و در این پاکسازی چندین مقبره در منطقه عندان مخصوص دفن افراد مسلح خارجی که از خارج سوریه برای حمایت از تروریسم و مبارزه با ارتش سوریه و هم پیمانانشان کشف کردند که بر هر قبری نام افراد مسلح درج شده بود و قبرها نیز شماره گذاری شده بودند که تعداشان به 950 عدد می رسید.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت : پس از ورود به منطقه عندان، به دیدن مقابر رفتیم و شمار زیادی از مهاجرین عرب و خارجی با تابعیت های مختلف و اکثرا ازکشورهای اروپای شرقی ، ازبکستان و آذربایجان ، فلسطین ، اردن و ترک ها در انجا مدفون بودند.

ارتش با پیشروی به سوی کوهها ، شبکه تونلی گسترده ای به بزرگی تونل های غوطه دمشق را کشف کرد که با ابزارهای پیشرفته خارجی ساخته شده بود که خودروها و ابزارهای نظامی از آن عبور می کردند و دارای اتاق های خواب ،پایگاهها و انبارهای مهمات و بیمارستانهای میدانی بود.

یکی دیگر از افسران ارتش سوریه گفت : در درگیری ریف شمالی در منطقه عندان شمار زیادی تونل بزرگ کشف شد گنجایش خودروها و تجهیزات نظامی بزرگ و امکان زندگی بیش از هزار جنگجو در این تونل ها وجود داشت.

کشفیات ارتش سوریه روز به روز دروغ های رسانه های مخالف با سوریه در اولین سالهای جنگ و حجم حمایت از خارج به منظور تخریب دولت سوریه را نشان می دهد.

پربیننده ترین خبرها