اردوغان بازنده اصلی نبرد ادلب

اردوغان بازنده اصلی نبرد ادلب
يکشنبه 11 اسفند 1398 - 22:40

درگیری های ریف ادلب بسیار خشونت آمیزشده و ارتش سوریه در جبهه های زیادی که مهم ترین آن اطراف شهر سراقب است به عملیات نظامی خود ادامه می دهد به گونه ای که یگان های پشتیبانی و جنگنده ها نیز، تحرکات افراد مسلح را در داخل و اطراف آن و در مسیر بین المللی موازی با آن و راه ارتباطی حلب به حماه هدف قرار می دهند.

العالم -سوریه

برخی منابع میدانی بر درگیری مستقیم نیروهای ارتش سوریه با تروریست ها در اطراف سراقب تاکید دارد این در حالی است که درگیری هایی در اطراف منطقه کفرعوید و کوه راهبردی الدقماق مشرف بر سهل الغاب در شمال غرب حماه تاکید دارد.

توپخانه ارتش نیز برای تخریب پایگاههای گروههای تروریستی در الزیاره ، قسطون ، المنصوره و خربه الناقوس در ریف سهل الغاب غربی وارد عمل شده و تلفاتی برجای گذاشت توانست به ریف حماه پیشروی کند. ارتش سوریه پس از تسلط بر روستاهای خربه ،الناقوس، المنصوره ، تل واسط ، الزیاره ، المشیک ، زیزون الجدیده و قسطون بر مناطق مشرف بر مسیر بین المللی حلب - لاذقیه که از شهر راهبردی جسر الشغور کمتر از 10 کیلومتر فاصله دارد،را نیز به تسلط خود دراورد.

در همین حال ارتش سوریه پس از ادامه حملات ترکیه به پایگاههای ارتش و هم پیمانان و عدم پایبندی به توافق سوچی و آُستانه، در بیانیه ای رسمی از بسته شدن حریم هوایی در شمال غرب سوریه به ویژه استان ادلب خبر داد.

همین مساله فرماندهان نظامی سوریه را به بسیج نیروی دفاع هوایی واداشت و در چند ساعت توانستند سه پهپاد ارتش ترکیه را ساقط کنند.

این تحولات با تلاش های اردوغان برای جلب حمایت کشورهای غربی از پیمان ناتو یا نیروهای امریکایی همزمان شد سیاست تحریک آشکار کشورهای اتحادیه اروپا با گشودن مرزها در برابر سوری هایی که مایل به مهاجرت به اروپا هستند.

این در حالی است که مذاکرات روسیه و ترکیه به سرانجام نرسید و تنش نظامی در ادلب نیز افزایش یافت تا ترک ها، از آوارگان سوری به عنوان اهرم فشاری برای اروپا و کشورهای ناتو استفاده کنند و پناهندگان به اروپا سرازیز شوند. فشار واضحی بر اتحادیه اروپا و پیمان ناتو برای گرفتن امتیازاتی برای ترکیه در درگیری ادلب و مداخله نظامی و سیاسی که سیاستمداران ترک آن را فراموش کرده اند .به راستی که مسئول مشکلات آوارگان، تاخیر ترکیه در اجرای توافق سوچی و آستانه و عدم پایبندی به پایان دادن به حضور گروههای تروریستی مسلح درادلب است که از سوی ارتش ترکیه حمایت می شود

آوارگان یکی از برگه های برنده اردوغان هستند که بر ضد اروپا و کشورهای ناتو در مذاکرات استفاده می کند و نفوذ مهاجران به اروپا زمانی متوقف خواهد شد که اتحادیه اروپا شرایط آنان را بپذیرد و زمانی که صدها یا حتی هزاران اواره به مرزها برسند کشورهای اتحادیه اروپا و پیمان ناتو برای مذاکره و امتیاز دهی آماده خواهند شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها