اپوزیسیون مصر: دولت اطلاعات مرتبط با کرونا را سانسور می کند

اپوزیسیون مصر: دولت اطلاعات مرتبط با کرونا را سانسور می کند
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 20:21

مجموعه ای از مخالفان دولت «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر، روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با انتقاد شدید از دولت در خصوص نوع مقابله با انتشار ویروس کرونا ، قاهره را به سانسور اطلاعات در خصوص ابعاد این ویروس متهم کردند

العالم- مصر

به گزارش پایگاه شبکه خبری الجزیره، مخالفان دولت مصر در بیانیه خود ضمن محکوم کردن سیاست قاهره در نوع مقابله با شیوع ویروس کرونا، نگاه دولت در این باره را باعث گسترش هرچه بیشتر کرونا در این کشور و حتی در سطح جهان دانستند.

در این بیانیه آمده است که در آخرین اقدام دولت قاهره که نمونه دیگری از بی کفایتی و عدم توجه به منافع ملت مصر است شاهد انتشار ویروس کرونا در کشور از یک سو و بی توجهی به دستورالعمل های سازمان های بین المللی و سانسور شدید اطلاعات از سوی دیگر هستیم.

مخالفان دولت ژنرال السیسی همچنین از جامعه جهانی درخواست کردند با فشار بر دولت مصر آن را تا پیش از بحرانی شدن اوضاع و گسترش کامل کرونا در این کشور به تغییر سیاست های خود مجبور کند.

وزارت بهداشت مصر شامگاه گذشته (یکشنبه) دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد و افزود: این مورد در یک مهندس خارجی شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر نیز با تاکید بر این که به محض مشاهده هر موردی از ابتلا به این ویروس، به سرعت و با شفافیت اطلاع رسانی خواهد شد، ادامه داد که این دومین مورد ابتلا به کرونا در مصر بوده و نفر اول بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه در بالاترین درجه آمادگی در کلیه گذرگاه ها و فرودگاه های کشور قرار دارد و تمام اقدامات پیشگیرانه در این باره انجام می شود.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها