وزیر خارجه انگلیس در بحبوحه تنش میان سوریه و ترکیه راهی آنکارا می‌شود

وزیر خارجه انگلیس در بحبوحه تنش میان سوریه و ترکیه راهی آنکارا می‌شود
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 20:29

در بحبوحه تنش‌ها میان سوریه و ترکیه، وزیر امور خارجه انگلیس برای مذاکره با مقامات ترکیه فردا (سه شنبه) راهی آنکارا می شود.

العالم- اروپا

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، دومینیک راب در این سفر با مولود چاووش‌اوغلو همتای ترک خود ملاقات خواهد کرد تا درباره راه‌حل‌ های فوری و پایدار آتش بس در سوریه رایزنی کند. او در این سفر همچنین مراتب حمایت دولت لندن از ترکیه را به عنوان یک کشور عضو ناتو اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: ترکیه در خط مقدم برخی از چالش‌های سخت و جدی است که ما با نیروهای رژیم سوریه و روسیه مواجه هستیم که به تشدید تنش‌ها در مرزهای این کشور ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه انگلیس و ترکیه به عنوان اعضای ناتو و گروه ۲۰ در زمینه های دفاعی، امنیتی و تجاری با یکدیگر همکداری داشته ابراز امیدواری کرد که این رابطه در جریان سفر او تعمیق شود.

سفر وی به ترکیه همزمان با تلاش آنکارا برای جلب حمایت بیشتر کشورهای غرای از اقدامات نظامی نیروهای ترک در استان ادلب سوریه انجام می شود.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکرکشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ترکیه دیروز از سرنگون کردن دو فروند جنگنده سوری خبر داد.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

به گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، راب یکشنبه شببرای دیدار با مقام‌های سعودی و عمانی راهی خاورمیانه شد.

در این این گزارش اشاره‌ای به سفر راب به ترکیه نشده بود. او امروز با پادشاه جدید عمان در این کشور ملاقات کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها