یک پهپاد «ام کیو-1» آمریکا در نیجر سقوط کرد

دوشنبه 12 اسفند 1398
22:51
یک پهپاد «ام کیو-1» آمریکا در نیجر سقوط کرد
مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا از سقوط یک فروند پهپاد خود از نوع «ام کیو-1» در نیجر خبر داد.

العالم - آمریکا

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا از سقوط یک فروند پهپاد خود در کشور نیجر خبر داد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در آفریقا روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت که یک پهپاد ایالات متحده از نوع «ام کیو-۱» روز شنبه نزدیک منطقه «آگاداز» در نیجر به دلیل «نقض فنی» سقوط کرد.

به نوشته این وبگاه، تصاویر پهپاد سرنگون شده آمریکایی روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت.

در منطقه‌ای که این پهپاد سقوط کرده، یک پایگاه هوایی مشترک بین آمریکا و نیجر به نام «نیجر۲۰۱» وجود دارد که در آن عملیات تجسسی و اطلاعاتی انجام می‌شود و هواپیماها و پهپادهای دیگر نیز در آنجا مستقرند.

چندی قبل نیز برخی منابع مطلع اعلام کردند که سامانه‌های دفاع موشکی «پنتسیر» ساخت روسیه پهپادهای تجسسی آمریکایی را در لیبی سرنگون کردند.

فارس

0% ...

آخرین اخبار

عمان از ایجاد یک مسیر دریایی موقت در تنگه هرمز خبر داد


رونمایی از پرچم‌های کرنر به یاد شهدای میناب


جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌ بانک مرکزی


برگزاری نشست وزرای نفت و انرژی بریکس در هند


برخلاف ادعاها؛ ناتو رسماً همکاری با آمریکا علیه ایران را پذیرفت!


اظهارات جنجالی تاکر کارلسون درباره نقش اسرائیل در آینده اروپا


سازمان ملل خواستار پایبندی همه طرف‌ها به آتش‌‍بس در لبنان شد


وزیر نفت عازم هند شد


توافق ایران و عمان برای مدیریت ناوبری در تنگه هرمز+فیلم


رژیم صهیونیستی در تدارک عقب‌نشینی از مناطق جنوب لبنان