ادامه عملیات ارتش سوریه برای تأمین امنیت کامل سراقب

 ادامه عملیات ارتش سوریه برای تأمین امنیت کامل سراقب
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 11:30

ارتش سوریه پس از تسلط مجدد بر سراقب، عملیات خود را در جنوب این شهرک ادامه داد تا امنیت شهر را از همه جهت‌ها تأمین کند. دو روستای دیگر نیز دوباره تحت کنترل در آمد.

العالم - سوریه

ارتش سوریه شامگاه گذشته عملیات خود را در جنوب غرب شهرک راهبردی «سراقب» در استان ادلب ادامه داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ارتش سوریه در جریان عملیات خود توانست روستاهای «دادیخ» و «کفربطیخ» واقع در جنوب غرب سراقب را بازآزاد کند.

ارتش سوریه این دو شهرک را از تروریست‌های جبهه النصره و «اجناد القوقاز» پس گرفت که تحت حمایت ارتش ترکیه قرار دارند.

یک منبع میدانی گفت که پیش از این عملیات، آتش سنگینی روی این شهرک‌ها ریخته شد که در پی آن بیش از ۶۰ تروریست کشته و زخمی شدند.

وی خبر داد که سایر تروریست‌های باقی مانده نیز به سمت مقرهای جبهه النصره در شهرکهای «مجدلیا» و «منطف» در اطراف شهر «اریحا» فرار کردند.

این منبع تأکید کرد که عملیات ارتش سوریه در چهار محور ادامه خواهد یافت تا به صورت کامل، امنیت سراقب تأمین شود.

نیروهای ارتش سوریه صبح روزگذشته موفق شدند مجددا سراقب را از دست تروریست‌های تحت حمایت ترکیه بازآزاد کنند.

تروریست‌ها هشتم اسفندماه جاری توانسته بودند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند.

یک اهمیت سراقب این است که در مسیر بزرگراه «حلب - دمشق» موسوم به «ام.۵» قرار گرفته و از طرفی دیگر، فاصله‌ای کم با شهر ادلب (مرکز استان) دارد و راه ارتباطی مهمی قلمداد می‌شود.

نیروهای سوری عملیات خود را برای آزادسازی استانهای حلب و ادلب از چهارم بهمن ماه گذشته آغاز کردند و موفق شدند پیشروی زیادی به دست آورند.

ترکیه اما با مشاهده شکست تروریستهای تحت حمایت خود، مستقیما وارد این نبرد شده تا بتواند مناطق تازه آزاد شده را مجددا اشغال کند.

مسئولان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

فارس

پربیننده ترین خبرها