رزمایش نظامی مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا آغاز شد

رزمایش نظامی مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا آغاز شد
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 12:04

رزمایش مشترک نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا تحت عنوان «جونیپر-کبرا»، علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، آغاز شد.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از آغاز رزمایش نظامی دوسالانه مشترک با آمریکا به نام «جونیپر-کبرا» در فلسطین اشغالی خبر داد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی ارتش رژیم صهیونیستی، این رزمایش که دهمین بار از زمان آغاز آن در سال ۲۰۰۱ انجام می‌شود، شامل حضور نظامیان آمریکایی و صهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی از امروز (سوم مارس) تا سیزدهم مارس است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته تدارکات بسیار گسترده‌ای برای اجرای این رزمایش در فلسطین اشغالی انجام شده، گفت که نظامیان آمریکایی نیز طی هفته‌های قبل به این منطقه وارد و برای مشارکت در رزمایش مستقر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی هدف از این رزمایش را تقویت همکاری و هماهنگی بین نظامیان واشنگتن و تل‌آویو عنوان کرده و گفت در این رزمایش بیش از ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی شرکت دارند.

به گفته «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم، رزمایش جونیپر-کبرا، شرایطی را شبیه‌سازی می‌کند که در آن اسرائیل هدف حملات موشکی و راکتی گسترده قرار گرفته و نظامیان آمریکایی، خود را به اراضی اشغالی می‌رسانند تا در کنار سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها، از آنها حمایت کنند.

بیانیه صهیونیست‌ها درباره آغاز این رزمایش در حالی است که شامگاه گذشته یک مقام نظامی آمریکایی در گفت‌وگو با «سی.اِن.اِن» از لغو این رزمایش به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی خبر داده بود.

در حال حاضر حداقل ۱۰ نفر در فلسطین اشغالی به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۶۳۰ اسرائیلی نیز به دلیل احتمال ابتلا به این ویروس در قرنطینه هستند که از این میان ۳۳۴ تن از آنها نظامیان ارتش هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها