سفیر ایران در مسکو:

تاکنون هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس انجام نشده است

تاکنون هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس انجام نشده است
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 21:05

سفیر ایران در مسکو با اشاره به بدعهدی‌های اروپایی‌ها گفت: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ایجاد کردند، ولی تاکنون هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نشده است.

العالم - ایران

کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو با «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیسیون بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و آخرین تحولات برجام، به بحث و تبادل پرداختند.
کنستانتین کاساچف رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی بین ایران و روسیه، از حمایت نمایندگان پارلمان‌های دو کشور از ابتکارات یکدیگر در سازمان‌های بین المللی و از جمله سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد و از توسعه روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال کرد.

وی نسبت به توسعه ارتباطات دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و تعاملات پارلمانی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد.

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه با اشاره به آخرین وضعیت سوریه گفت بر این باورم که در چارچوب روند آستانه، گفتگوی روسیه و ایران به حل و فصل معضلات منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

کاظم جلالی نیز در این دیدار به اهمیت مناسبات پارلمانی اشاره و بر ضرورت حمایت همه جانبه قانونگذاران روسیه و ایران از گسترش روابط در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تأکید کرد و افزود: لازم است بخش‌های خصوصی دو کشور توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود خود را به طرف مقابل معرفی کنند.

سفیر ایران در مسکو همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت برجام، به بدعهدی‌های اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ایجاد کردند، ولی اما تا این لحظه که با شما گفتگو می‌کنم، هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها