انتقاد افسر اطلاعاتی پیشن سیا از ارتباطات پنهانی ترامپ با طالبان

انتقاد افسر اطلاعاتی پیشن سیا از ارتباطات پنهانی ترامپ با طالبان
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 07:26

ند پرایس افسر اطلاعاتی پیشین سیا با انتقاد از روند ارتباط گیری ترامپ با رهبران طالبان گفت: چرا مردم آمریکا نباید از این موارد اطلاع داشته باشند.  

العالم ـ آمریکا

ند پرایس افسر اطلاعاتی پیشین سیا و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری اوباما در صفحه توییتری خود نوشت: رییس جمهوری آمریکا با یکی از سران طالبان تماس تلفنی داشته و مردم آمریکا باید از طریق طالبان در جریان این خبر قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در پی انتشار برخی خبرها و گمانه زنی‌هادر مورد ایجاد اختلاف میان آمریکا و طالبان برای ادامه توافقنامه، روز سه شنبه با ملا عبدالغنی از برادران رهبران و مذاکره کننده ارشد طالبان در قطر گفت‌وگو کرد.

تماس تلفنی ترامپ با ملابرادر برای اولین بار توسط ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تایید شد و سپس این خبر مورد تایید کاخ سفید نیز قرار گرفت.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در قطر نیز در توئیتر خود نوشت: ملا عبدالغنی برادر معاون رهبر طالبان در تماس تلفنی ۳۵ دقیقه‌ای خود با ترامپ گفت که درصورت پایبندی آمریکا به توافق با ما، در آینده رابطه دوجانبه و مثبتی خواهیم داشت.

به نوشته شاهین، ملا برادر در ادامه همچنین خطاب به ترامپ گفت: شما برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری روابط مثبت در آینده جدی باشید و اجازه ندهید کسی شما را در این جنگ طولانی درگیر کند. استقلال کشور و ایجاد دولت مطلوب حق مسلم افغان‌هاست.

این نخستین بار است که یک رییس جمهوری امریکا با یکی از سران گروه طالبان افغانستان از طریق تلفن گفت‌وگو می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها