بحران کرونا/ افزایش نرخ مواد ضدعفونی کننده در آمریکا

بحران کرونا/ افزایش نرخ مواد ضدعفونی کننده در آمریکا
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 12:19

فرماندار ایالت کالیفرنیا در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، نسبت به افزایش قیمت شوینده‌های ضدعفونی کننده در سایت آمازون اعتراض کرد.

العالم ـ آمریکا

«گاوین نیوسام - Gavin Newsom » فرماندار ایالت کالیفرنیا اعتراض خود از سایت آمازون را که اقدام به افزایش بهای مواد شوینده ضدعفونی کرده، در حساب توئیتری‌اش منتشر کرد و نوشت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید دست‌ها را شست، قیمت‌ها در سایت آمازون جدی است؟ این قیمت‌ها مزخرف است.

سایت آمازون بسته ۱۲ و ۲۴ تایی از شوینده و ژل‌های ضدعفونی کننده دست (موسوم به Purell hand sanitizer) را از ۸۰ تا ۴۰۰ دلار برای کاربران خود قیمت تعیین کرده است.

آمازون کالاهای افزایش قیمت یافته را حذف کرد


با توجه به انتقادها از اقدام سایت آمازون نسبت به افزایش قیمت ژل و شوینده ضدعفونی‌ کننده، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد، مسئولان این سایت اقدام به حذف فهرست یک میلیون کالایی کرد که با افزایش قیمت و یا در آن آگهی‌هایی نادرست درباره موثر بودن در غلبه بر ویروس کرونا داشتند.

قحطی دستمال کاغذی در آمریکا
در همین حال، با اعلام افزایش شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، رسانه‌های این کشور همچون یو.اس.ای تودی، واشنگتن پست و سی‌ان‌ان از نبود اقلام بهداشتی و قحطی دستمال توالت در این کشور خبر دادند.
به نوشته تارنمای خبری «یو.اس.ای تودی، در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، قفسه فروشگاه در این کشور خالی از دستمال توالت شده و حتی در انبارها نیز کالایی وجود ندارد، ضمن آنکه فروشگاه‌ها با کمبود بطری‌های آب بهداشتی مواجه شده‌اند.

تارنمای سی‌ان‌ان نیز همچنین از نبود ماسک و شوینده‌های ضدعفونی کننده در این کشور خبر داد.

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
اکنون ویروس کرونا موسوم به «کوید-۱۹ (COVID-۱۹) ۸۱ کشور جهان را در برگرفته و در آمریکا ۱۲۸ نفر به این ویروس مبتلا شده و شمار قربانیان به ۹ نفر رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها