هراس عمومی از «کرونا» 150 هواپیمای «لوفت‌هانزا» را زمین‌گیر کرد

هراس عمومی از «کرونا» 150 هواپیمای «لوفت‌هانزا» را زمین‌گیر کرد
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 19:37

شرکت «لوفت هانزا» از زمین گیر شدن 150 فروند هواپیمای خود به دلیل افت چشمگیر پروازها ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

العالم - اروپا

شرکت هوایی لوفت‌هانزای آلمان از زمین گیر شدن ۱۵۰ فروند هواپیمای خود و کاهش شدید سفرهای هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به نوشته خبرگزای «رویترز» این شرکت هوایی معتبر آلمانی با اعلام این مسئله، از افت چشمگیر پروازها به خاطر ترس مردم از این ویروس مهلک خبر داده است. یک سخنگوی شرکت لوفت هانزا در این باره گفت: «ما به طور فعال برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنیم تا شرایط فوق العاده را انعکاس کنیم.»

این در حالی است که موسسه تحقیقاتی «رابرت کخ» آلمان روز چهارشنبه از افزایش ۴۴ نفری مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در آلمان خبر داد. مسئولان این مؤسسه در نشست خبری اعلام کردند با اضافه شدن این مبتلایان جدید، تعداد کل افراد درگیر با ویروس جدید کرونا در آلمان به ۲۴۰ نفر افزایش یافته است.

به نوشته رویتز، مقامات شرکت‌های هوایی اروپا روز سه شنبه هشدار دادند که اینک با بدترین وضعیت ممکن و ضرر و زیان‌های ناشی از کاهش شدید پروازها مواجه شده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تقاضا برای سفرهای هوایی در هفته‌های آتی با ثبات مواجه خواهد شد.

شرکت هوایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز روز دوشنبه از لغو پروازهای خود به مقصد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها