ادعای عجیب عمان درخصوص مذاکره با رژیم صهیونیستی

ادعای عجیب عمان درخصوص مذاکره با رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 20:03

وزیر امور خارجه عمان که ریاست صد و پنجاه و سومین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه عرب را برعهده دارد، گفت : راه حل منازعه دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، به نفع منطقه و جهان است.

العالم - جهان اسلام

"یوسف بن علوی" امروز چهارشنبه در جلسه افتتاحیه شورای اتحادیه عرب در سطح وزرا گفت: " اسرائیل، راهی جز وارد شدن به مذاکرات جدی با فلسطینی ها ندارد.

بن علوی از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت تاریخی خود عمل و برای پایان دادن به این منازعه از طریق احقاق حقوق، اقدام کند.

وی تاکید کرد: عمان به حمایت از اتحادیه عرب و همکاری با همه کشورهای عربی با هدف تحقق اهداف اتحادیه عرب و تحقق تکامل اقتصادی درجهت خدمت به منافع ملت های عربی ادامه می دهد.

وی با اشاره به وخامت اوضاع کشورهای عربی طی سال های گذشته و تبدیل شدن خواسته های مردم این کشور ها در سال 2011 به اختلافات و درگیری، از شورای اتحادیه عرب خواست که به وضعیت کشورهای عربی توجه و برای بازیابی فعالیت عربی مشترک بازنگری و برای بازیابی اعتماد با کشورهای همسایه و قدرت های جهانی تلاش کند.

"محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق که ریاست دوره قبلی شورای اتحادیه عرب را بر عهده داشت، گفت: عراق، از طرح ها و برنامه هایی را که به افزایش میزان تنش در منطقه منجر می شود، حمایت نمی کند.

الحکیم در سخنان خود گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس قادر به تامین امنیت دریانوردی و نیز تامین محموله های انرژی از این منطقه حیاتی هستند.

صد و پنجاهمین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه عرب، امروز به ریاست یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان و با حضور "احمد ابوالغیط" دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها