واشنگتن: اقدام ترکیه در خرید اس-۴۰۰ مایه نگرانی عمیق ماست

واشنگتن: اقدام ترکیه در خرید اس-۴۰۰ مایه نگرانی عمیق ماست
پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 13:55

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی شدید از خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسی توسط ترکیه، گفت واشنگتن به دنبال راهی برای کمک به آنکارا در موضوع ادلب است.

العالم - آمریکا

«جیمز جفری» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه می‌گوید اینکه ترکیه از روسیه سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خریداری کرده، واشنگتن را بسیار نگران ساخته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جفری که برای دیدار با مقامات ترکیه به استانبول رفته، امروز (پنجشنبه) گفت نگرانی واشنگتن از اس‌-۴۰۰ ترکیه در حالی است که آمریکا به دنبال راهی برای حمایت از اقدامات آنکارا در موضوع ادلب (سوریه) است.

وی همچنین افزود که آمریکا پیشتر به ترکیه پیشنهاد ارائه کمک انسانی و اشتراک‌گذاری اطلاعات میدانی را داده و به متحدان اروپایی نیز برای ارائه حمایت چشمگیر فشار آورده است.

پیشتر، ترکیه از آمریکا درخواست کمک و تجهیز آنکارا به سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» شده بود.

جفری روز گذشته در سفر به ادلب گفت «ترکیه شریک ما در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است... بیشتر ارتش ترکیه از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کند... ما برای اینکه اطمینان یابیم تجهیزات آماده است و می‌توان از آن استفاده کرد، تلاش می‌کنیم.

این در حالی است که پایگاه خبری-تحلیلی «میدل‌ایست‌آی» چندی پیش به نقل از چند مقام ترکیه‌ای - که خواستند نامشان فاش نشود - نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نپذیرفته که در موضوع ادلب، مستقیماً از ترکیه حمایت نظامی کند.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

فارس

پربیننده ترین خبرها