توافق اردن و سوریه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری

توافق اردن و سوریه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری
پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 14:44

وزیر صنایع، تجارت و رفاه اردن در سفری به دمشق با مقامات سوری دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

العالم - اردن

«طارق الحموری» وزیر صنایع، تجارت و رفاه اردن در سفری به دمشق با «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر تمایل مشترک خود برای توسعه و تقویت روابط دوجانبه و گسترش این روابط در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار آینده روابط اقتصادی اردن و سوریه و راهکارهای توسعه آن به خصوص در بخش‌های مهم و دارای اهتمام مشترک بررسی شد و طرفین درباره پیگیری پرونده‌های تیم‌های فنی مربوطه اعم از تجارت کالا، کشاورزی، حمل و نقل و منابع آبی توافق کردند.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، دو طرف همچنین بر اهمیت رفع موانع بر سر راه ارتقای سطح روابط دوجانبه و ضرورت اقدام مشترک برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری به عنوان رکن اصلی این روابط تأکید کردند.

همچنین در این دیدار سازوکارهای افزایش حجم مبادلات تجاری در بخش کالاهای صنعتی و زراعی و تقویت همکاری مشترک در زمینه حمل‌ونقل و منابع آبی بررسی و جدول زمانی درباره اقدامات مربوط به تضمین پیگیری اجرای توافقات با هماهنگی نهادهای مربوطه تدوین شد.

دو طرف همچنین برگزاری نشست‌هایی به منظور پیگیری موارد ذکر شده و تشکیل کارگروهی جهت بررسی جزئیات فنی ویژه جدول زمانی توافق شده را ضروری دانستند.

وزیر اردنی همچنین از همتای سوری خود برای سفر به اردن دعوت به عمل آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها