حزب اسلامی «سعادت» ترکیه: اردوغان عامل ویرانی منطقه است

حزب اسلامی «سعادت» ترکیه: اردوغان عامل ویرانی منطقه است
پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 19:34

رهبر حزب سعادت ترکیه، گفت که اردوغان از طرح خاورمیانه بزرگ حمایت می‌کند و عامل اصلی ویرانی منطقه است.

العالم - ترکیه

«کارا موللا اغلو» رهبر حزب اسلامی سعادت، حزب عدالت و توسعه ترکیه را به دست داشتن در توطئه‌های منطقه‌ای متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری سانا، او در یک کنفرانس خبری گفت که از زمان حمله آمریکا به عراق تا هدف قرار دادن سوریه به دست «صهیونیسم جهانی» حزب عدالت و توسعه در تمامی این توطئه‌ها دست داشته است.

او همچنین از دولت ترکیه خواست تا با تمامی کشورهای منطقه از جمله سوریه برای حل مشکل این کشور همکاری کند و تأکید کرد که ترکیه تحت رهبری اردوغان همچنان به سمت سرکوب و فساد و همکاری با گروههای تروریستی از جمله داعش ادامه می‌دهد.

«کارا موللا اغلو» افزود: «رئیس‌جمهور ترکیه اراضی کشور را بعنوان گذرگاهی برای عبور داعش و مقر آن تبدیل کرده و حمایت مالی و تسلیحاتی از این گروهک بعمل می‌آورد و تبعات چنین سیاسی بر ترکیه و منطقه را نادیده می‌گیرد.»

پیش از این نیز حزب وطن ترکیه در بیانیه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور هشدار داده بود آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند ترکیه را به «دام» سوریه بکشانند.

در تاریخ دهم اسفند نیز ۲۳۶ نفر از شخصیت‌های برجسته ترکیه‌ای با امضای طوماری، مخالفت خود را با سیاست‌های اردوغان در سوریه و به خصوص ادلب، اعلام و تاکید کردند که دخالت‌های او در ادلب، آنکارا را به ابزاری در دست کشورهای امپریالیسم و حامی تروریست قرار داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها