تونس از کشته و زخمی شدن شماری در حمله تروریستی این کشور خبر داد + فیلم

جمعه 16 اسفند 1398 - 16:27

حمله عامل انتحاری به نزدیکی سفارت آمریکا در تونس، دو کشته و شش زخمی برجای گذاشت.

العالم- تونس

وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای از کشته شدن شماری از تروریست‌ها در عملیات ضد تروریستی نیروهای این کشور در پایتخت خبر داد.

رسانه‌های تونس ظهر امروز (جمعه) در خبری فوری از وقوع حمله انتحاری در نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در پایتخت تونس خبر داد که طی آن یک عامل انتحاری با سوار بر موتور بمب‌گذاری شده خود را به نزدیکی یکی از ایست‌های بازرسی رسانده و خود را منفجر کرده است .

وزارت کشور تونس اعلام کرد که در این حمله تروریستی، دو تروریست کشته شده و شش تن (پنج نیروی امنیتی و یک غیرنظامی) زخمی شده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت کشور تونس منطقه نزدیک به سفارت آمریکا در تونس، بنا به درخواست مقامات این سفارت تخلیه شده است. مقامات امنیتی این کشور بیم آن دارند دوباره حمله تروریستی در این منطقه صورت گیرد.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از خبرنگار مستقر خود در تونس گزارش داد که نیروهای تفنگ‌داران دریایی آمریکا بر پشت بام ساختمان‌های سفارت این کشور در پایتخت تونس مستقر شده‌اند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را تا لحظه تنظیم این خبر برعهده نگرفته است. هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی و گارد ملی تونس در غرب این کشور با تروریست‌ها درگیر شده بودند.

به دلیل عملیات‌های تروریستی در تونس، این کشور از ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ شاهد اعلام وضعیت فوق‌العاده است و تدابیر امنیتی همچنان اجرا می‌شود. موضوع انتقال تروریست‌ها به تونس از لیبی به دلیل تشدید درگیری‌ها در همسایه غربی و سیطره گروه‌های تروریستی بر برخی از مناطق آن، به نگرانی مقامات تونس تبدیل شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها