گفت وگوی پوتین و اسد درباره توافق آتش بس در ادلب

گفت وگوی پوتین و اسد درباره توافق آتش بس در ادلب
جمعه 16 اسفند 1398 - 21:48

کاخ کرملین اعلام کرد، رئیس جمهوری روسیه طی تماس تلفنی با همتای سوری اش، او را از محتوای توافق مشترک مسکو و کرملین درباره آتش بس در منطقه ادلب سوریه مطلع کرد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم به نقل از روسیا الیوم، کاخ کرملین، شامگاه جمعه در بیانیه ای، از گفت وگوی تلفنی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با همتای سوری اش "بشار اسد" خبر داد.

طبق این بیانیه، پوتین طی این گفتوگوی تلفنی بشار اسد را در جریان محتوای توافق مسکو و آنکارا درباره آتش بس در منطقه ادلب قرار داد و تأکید کرد که اجرای این توافق در منطقه ادلب ثبات ایجاد خواهد کرد.

این بیانیه افزود، اسد از نتایج گفت وگوی روسای جمهور روسیه و ترکیه در روز پنجشنبه در مسکو استقبال و از پوتین به دلیل حمایت از نبرد مبارزه با تروریسم و تلاش های صورت گرفته در راستای حفظ حاکمیت و وحدت اراضی سوریه تقدیر کرد.

روز گذشته رئیس جمهوری روسیه و همتای ترکی اش بعد از دیداری شش ساعته در مسکو، سندی برای حل و فصل اوضاع در ادلب تدوین کردند. به موجب این سند، تمامی اقدامات جنگی در خط تماس در منطقه کاهش تنش در ادلب متوقف و گذرگاه امن به عرض 6 کیلومتر به سمت بزرگراه بین المللی "M4" و شش کیلومتر به سمت جنوب این بزرگراه ایجاد می شود.

پربیننده ترین خبرها