دیده‌بان سوریه: ترکیه تاکنون ۴۷۵۰ شبه نظامی را به لیبی اعزام کرده است

دیده‌بان سوریه: ترکیه تاکنون ۴۷۵۰ شبه نظامی را به لیبی اعزام کرده است
شنبه 17 اسفند 1398 - 18:47

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد ترکیه تا کنون ۴۷۵۰ مزدور را از سوریه به لیبی اعزام کرده است و همچنان به جذب و آموزش آن‌ها ادامه می‌دهد.

العالم - ترکیه

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» در تازه‌ترین گزارش خود از اعزام مزدوران ترکیه به لیبی برای جنگ علیه «خلیفه حفتر» نوشت که ترکیه در این راستا ۶۰۰۰ هزار نفر را جذب کرده و آموزش داده است.

این نهاد در گزارش خود نوشت که تا کنون ۱۱۷ تن از مزدوران ترکیه در مناطق مختلف لیبی کشته شده‌اند که اغلب آن‌ها در قالب گروهک‌های «تیپ المعتصم»، «گردان السلطان مراد»، «تیپ صقور الشمال»، «الحمزات» و «سلیمان شاه» در لیبی فعالیت می‌کردند.

به گفته منابع خبری، این ۱۱۷ تن در محورهای «صلاح‌الدین» در جنوب طرابلس و محور «المرله» در نزدیکی فرودگاه طرابلس و همچنین محور «الهضبه» و دیگر مناطق کشته شده‌اند.

بنابراین گزارش، ترکیه تا کنون ۴۷۵۰ نفر را به طرابلس، پایتخت لیبی اعزام کرده است و اخیرا نیز ۱۹۰۰ نفر را در پادگان‌های خود در منقطه «عفرین» و دیگر مناطق تحت نفوذ خود در شمال سوریه برای این منظور آموزش می‌دهد که با این حساب ترکیه تا کنون ۶۰۰۰ نفر را آموزش و کادرسازی کرده است.

نکته دیگر اینکه از میان ۴۷۵۰ نفری که ترکیه به لیبی اعزام کرده، ۱۵۰ تن از آن‌ها پیش از این در اروپا بود‌ه‌اند.

دیده‌بان سوریه در پایان گزارش داد که اقدامات ترکیه برای جذب و اعزام مزدوران به لیبی با خشم بسیاری از مردم منطقه همراه شده است.

پارلمان ترکیه در ۱۲ دی ماه با اعزام نیرو به لیبی و ارسال کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی به دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) موافقت کرد و از آن پس ترکیه در کنار اعزام نیروهای مستشاری خود، دست به آموزش عناصر مسلح در شمال سوریه برای نبرد در لیبی زده است.

اردوغان در ششم اسفند ماه کشته شدن دو نظامی ترکیه در لیبی را تأیید کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها