مسکو: تروریست‌ها در ادلب 19 بار آتش‌بس را نقض کردند

مسکو: تروریست‌ها در ادلب 19 بار آتش‌بس را نقض کردند
يکشنبه 18 اسفند 1398 - 06:44

مرکز آشتی روسیه می‌گوید گروه‌های تروریستی در استان ادلب (سوریه) طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 19 بار آتش بس را نقض کردند.

العالم - سوریه

مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» شامگاه شنبه اعلام کرد تروریست‌های مستقر در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه 19 مرتبه توافق آتش بس را نقض کردند.

«اولگ زورافلو» از مقامات نظامی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم در این باره گفت: «طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 19 مرتبه نقض آتش بس توسط عناصر مسلح غیرقانونی رصد شده است».

او گفت: «نیروهای پلیس نظامی روسیه به گشت‌های خود در محورهای آتش‌بس در استان‌های حلب،الرقه و الحسکه سوریه ادامه می‌دهند و نیروی هوایی روسیه با برخاستن از فرودگاه شهر القامشلی در شمال سوریه سوریه هم در مسیرهای متعددی به گشت زنی مشغول است».

شبکه خبری المیادین هم شامگاه شنبه گزارش داد گروهک تروریستی جبهۀ النصره چندین گلوله خمپاره به سمت مواضع ارتش سوریه در غرب استان حلب شلیک کرد.

مرکز آشتی روسیه روز جمعه هم گفته بود که تروریست‌ها شش بار آتش‌بس را نقض کردند.

رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (۱۵ اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند.

به گفته پوتین، مسکو و آنکارا بر علاقه‌مندی خود جهت ادامه همکاری‌ها در چارچوب روند آستانه در خصوص سوریه تأکید کردند.

آنکارا و مسکو همچنین توافق کرده‌اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.

همچنین مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف ۷ روز آینده تصمیم‌گیری شود.

پربیننده ترین خبرها