ابتلای دومین شهروند تونسی به کرونا

ابتلای دومین شهروند تونسی به کرونا
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 16:21

وزارت بهداشت تونس از ابتلای دومین شهروند این کشور به "ویروس کرونا" خبر داد و تاکید کرد که مدارس و نهادهای آموزشی این کشور همچنان به کار خود ادامه می دهند.

العالم - تونس

به گزارش روز دوشنبه روزنامه تونسی «الشروق»، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که پس از معاینات انجام شده، مشخص شد که شهروند تونسی ۶۵ ساله که از ایتالیا به این کشور بازگشته نیز به کرونا مبتلا است.

این دومین شهروند تونسی است که به کرونا مبتلا شده است.

وزارت بهداشت تونس تاکید کرد که این فرد مبتلا در قرنطینه به سر می برد.

«عبداللطیف المکی» وزیر بهداشت تونس نیز در مصاحبه رادیویی از ادامه کار مدارس و نهادهای آموزشی در این کشور با وجود مشاهده موارد مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

وی از خانواده های دانش آموزان خواست که به خاطر نگرانی از کرونا دانش آموزان را از ورود به مدرسه منع نکنند.

المکی خطاب به والدین تونیس تاکید کرد: فرزندان خود را به مدارس بفرستید ما نگهبانان واقعی آنان هستیم و اگر خطری در کمین باشد هرگز سلامت آنها را به خطر نمی اندازیم.

وی افزود: شماری از افراد مشکوک به کرونا آزمایش داده اند و تا زمان مشخص شدن نتایج آن, مدارس تونس به کار خود ادامه می دهند.

وزیر بهداشت تونس در خصوص توقف پروازها از ایتالیا به این کشور نیز گفت: وزارت بهداشت مدتی بود که خواستار توقف این پروازها شده بود. دولت نیز با تدبیر عمل می کند طوری که هم سلامت شهروندان حفظ شود و هم کشور تعطیل نشود.

وزارت بهداشت تونس چند روز گذشته از ابتلای نخستین فرد به کرونا خبر داده بود.

شیوع کرونا در ایتالیا روز به روز افزایش یافته است و شمار مبتلایان به این ویروس اکنون به بیش از سه هزار نفر رسیده که بیش از صد نفر از آن ها تاکنون جان خود را از دست داده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها