غنی در مراسم تحلیف: زندانیان طالبان به‌زودی آزاد می‌شوند

غنی در مراسم تحلیف: زندانیان طالبان به‌زودی آزاد می‌شوند
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 16:20

اشرف غنی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به تشکیل هیات گفت‌وگوکننده با طالبان، گفت: به زودی دستور آزادی زندانیان این گروه طالبان از زندان صادر خواهد شد.

العالم - آسیا

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در مراسم تحلیف آغاز دومین دور ریاست جمهوری خود امروز (دوشنبه) در ارگ ریاست جمهوری این کشور گفت: همه باید بدانند که حمله به بخشی از مردم افغانستان یا یک مذهب حمله به تمام مردم بوده و این حادثه به طور کامل بررسی خواهد شد.

وی افزود: امروز حکومت انتخابی برآمده از قانون حکومت تمام مردم افغانستان خواهد بود و دولت جدید افغانستان تنها در انحصار تیم دولت ساز نبوده بلکه همه مردم و احزاب در آن نقش خواهند داشت.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: امروز همه باید بدانند که حکومت از آن تمام مردم بوده و دولت متعلق به تمام افراد است،‌ روز جدایی‌ها و سلیقه‌ها گذشته است. امروز روز وصل است، روز اتحاد است و روزیست که ما برای آینده و آسایش ملت خویش فکر کنیم.

غنی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: آنچه باعث اتحاد مردم می‌شود،‌ اتحاد است و ما باید تمام توان خود را بکار بگیریم که مردم افغانستان از صلح لذت ببرند.

وی تصریح کرد: هیات مذاکره کننده تا فردا نهایی می شود. این تیم مذاکره کننده پس از مشورت‌های گسترده نهایی شده و نمایندگان اقشار مختلف مردم در آن در نظر گرفته شده است.

در بخشی از سخنان غنی که همراه با صدای تیراندازی و انفجار بود، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: به زودی دستوری در مورد آزادی زندانیان طالبان از زندان صادر خواهد شد.

این در حالی است که همزمان با مراسم تحلیف غنی، عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی وی نیز مراسم سوگند برگزار کرده و خود را رئیس جمهور جدید افغانستان معرفی کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها