آقای بن سلمان شتر حتی اگر خوابیده باشد از خر بزرگتر است

آقای بن سلمان شتر حتی اگر خوابیده باشد از خر بزرگتر است
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 20:20

اساسا معروف است که در مثل مناقشه نیست. مبتنی بریک ضرب المثل ایرانی شتر حتی هنگامی که خوابیده باشد از خر بزرگتر است. این حکایت کسانی است که در عرصه رقابت از رقبای خود عقب می‌ماند و برای جبران این مساله به اموری جزئی روی می‌آورند تا اصطلاحاً رقیب را ناچیز معرفی کنند و بر شأن نداشته خود بیفزایند.

العالم - کشکول

داستان این روزهای ایران و سعودی بن سلمان هم دقیقا ترجمانی از این ضرب المثل است هر چند ایران اساساً بن سلمان و سعودی را در اندازه ای نمیبیند که به عنوان رقیب حسابش کند.

بن سلمان سیلی خورده از یمنیهای بی سلاح، عقب مانده در رقابتهای منطقه ای، معروف به اسپوتین قرن 21 و بالاخره مدعی رهبری جهان اسلامی متشکل از فقط 4 کشور آنگاه که در عرصه توسعه بومی، حضور منطقه ای و بین‌المللی و در قیاس با ایرانیان خود را عاجز از مقایسه میابد به دستاویزهایی از جنس جعل و تحریف و دروغ روی میاورد وبه هر ریسمانی چنگ میزند تا توهم برتری‌اش در منطقه را به دیگران حقنه کند.

در آخرین اقدام و در سایه توسل به منابعی بسیار ضعیف و البته صددرصد مخالف و معاند با جمهوری اسلامی اخیراً رسانه های بن سلمانی قطعه ای ویدئویی را منتشر کرده و مدعی شده اند این قطعه مربوط به یکی ازمبتلایان به کرونا در منطقه زاهدان است که بدون هیچ توجهی در سطح شهر رها شده است.


نکته جالب توجه در این ویدئو ادعای تعلق آن به یکی از شبکه های ضد ایرانی است که حالا عالم و آدم می‌دانند از سوی سعودی رسماً و رأساً تغذیه می‌شود. ایران اینترنشنال شبکه ای است که با بودجه رسمی دریافتی از سعودی راه اندازی شد و حال به بازوی رسانه ای بن سلمان تبدیل شده و در عمل عهده دار سامان دادن به ایده ناکام بن سلمان درکشاندن ناامنی به داخل مرزهای ایران است. اما اینکه این ویدئو با ادعای وقوع در زاهدان منتشر شده است را بایستی در سیاست نخ نمای اختلاف اندازی سعودی ها میان شیعه و سنی در ایران پی جویی کرد!

البته رسانه های سعودی درحالی بزعم خود به سوء استفاده از ماجرای کرونا در دشمنی با ایران تأکید و اصرار دارند که همچنان در قبال این سوالهای اساسی ساکتند که:

چرا وقتی ترامپ حکومت سلمانی را دو هفته ای نامگذاری کرد روزه سکوت گرفتند؟
وقتی ترامپ در انظار خلق ادای پادشاه سعودی را درآورد خاموش بودند؟
چرا آنگاه که حکومت سعودی را "گاو شیرده" نامید واکنشی نشان ندادند؟
چرا درمقابل شکست های تحقیرآمیز مداومی که از سوی یمنی‌ها متوجه آنان شد خفه ماندند؟
چرا در ماجرای دستگیری اخیر شاهزادگان سعودی توسط بن سلمان مجبور به سکوتند؟
چرا درماجرای قتل عمد خاشقچی توسط بن سلمان جسارت نطق کشیدن نداشتند و ...

تاملی دراین سوال‌ها وسوال‌های متعدد و مشابه و البته بی پاسخ دیگر نه تنها دور بودن رسانه های سعودی از اولیات و بدیهیات رسالت رسانه ای را نشان می‌دهد بلکه آنها را در سطح مجیز گویانی بی خاصیت و البته بی اعتبار فرو می‌کاهد. همه اینها در حالی است که ایران در مقابل کرونا شعار شکست کرونا را نصب العین قرارداده و حاصل اقداماتش فزونی یافتن عدد نجات یافتگان بر در گذشتگان از این ابتلا طی روزهای اخیراست. مسکین بن سلمان که سرنای دشمنی با ایران را وارونه میزند غافل است از اینکه شتر هرچند خوابیده باشد از خر بزرگتر است!

پربیننده ترین خبرها