اردوغان باز هم از ناتو خواست از ترکیه حمایت کند

اردوغان باز هم از ناتو خواست از ترکیه حمایت کند
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 22:38

رئیس جمهور ترکیه که در بروکسل حضور دارد در سخنانی گفت که پیمان آتلانتیک شمالی در بحران به سر میبرد و ناتو باید همبستگی خود را با ترکیه اعلام کند.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی گفت که ناتو در مرحله‌ای حساس به سر می‌برد و این پیمان باید به صورت آشکار همبستگی خود با ترکیه را اعلام کند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «هیچ کشور اروپایی حق ندارد تا در برابر بحران انسانی در سوریه بی‌تفاوت باشد.»

اردوغان اضافه کرد: «ناتو در مرحله‌ای حساس به سر می‌برد و این پیمان باید در دفاع از ترکیه و مبارزه این کشور با تروریسم سهم داشته باشد.»

وی تاکید کرد: «همپیمانان ما باید همبستگی خود با ترکیه را بدون هیچگونه تبعیضی اعلام کنند.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «ترکیه از ۹ سال پیش با تروریسمی که منبع آن سوریه بوده مبارزه می‌کند و ترکیه تنها کشور در ناتو بوده که با داعش مقابله کرد و شهیدانی در این زمینه تقدیم کرده است.»

به دنبال عدم حمایت اتحادیه اروپا از تجاوز ترکیه در ادلب در سوریه، دولت آنکارا تهدید خود مبنی بر بازکردن مرزهای خود به روی پناهجویان آواره به سمت اروپا را عملی کرد.

اردوغان اخیرا در یک سخنرانی خود گفته بود که به این دلیل به پناهجویان اجازه داده از ترکیه به اروپا بروند، که ترکیه دیگر نمی‌تواند پذیرای موج جدید پناهجویانی باشد که از جنگ سوریه فرار کرده‌اند.

هجوم پناهجویان به سمت دروازه های اروپا باعث تشدید تدابیر مرزی از سوی یونان و برخی کشورهای دیگر از جمله بلغارستان شده است. دولت یونان نظامیان ارتش را به مرزهای خود در ترکیه فرستاده است و طی چند روز گذشته درگیریهای شدیدی میان نیروهای مرزبانی این کشور با پناهجویان گزارش شده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها