روش جدید برای درمان میگرن!

روش جدید برای درمان میگرن!
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 08:52

جدیدترین تحقیقات در زمینه میگرن نشان میدهند، سردردهای میگرنی که تا کنون درمان قطعی و صد دردصدی نداشتند را میتوان با تزریق بوتاکس در نواحی خاصی از سر توسط متخصص، تا حد زیادی بهبود بخشید.

العالم _ علمی

دکتر ابراهیم رزم پا نایب رییس انجمن راینولوژی ایران با اشاره به اینکه میگرن شایع ترین نوع سر دردها در میان افراد است، گفت:معمولا این نوع سردردها اغلب با زمینه ارثی و خانوادگی، از کودکی و نوجوانی شروع شده و میتواند به صورت ضرباندار و با احتمال تهوع و استفراغ، تاری دید، سرگیجه بروز کند و معمولا به صورت یکطرفه یا در ناحیه گیجگاهی، پیشانی یا پشت سر فرد دیده می شود.

این عضو جامعه جراحان گوش حلق و بینی افزود: سردرد های میگرنی لین 4 تا 72 ساعت طول میکشد و گاه سرسام آور و شدید هستند و متاسفانه تاکنون درمان قطعی و صد در صدی برای آن ارائه نشده است و تنها داروهای مسکن برای بیمار تجویز می شود، این درحالی است که تحقیقات اخیر نشان می دهند که در کنار مسکن های دارویی، روش هایی از طب سوزنی و ریلکسیشن و همچنینی تزریق بوتاکس نیز میتواند در بهبود این نوع از سر درد ها نقش بسزایی داشته باشد. البته این مطلب بیانگر آن نیست که هرکس با تزریق بوتاکس انتظار بهبود داشته باشد، بلکه تزریق باید در نواحی خاصی پیشانی و توسط متخصص با مواد مطمئن انجام گردد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها