طرح حمایتی اسپانیا برای جبران پیامدهای اقتصادی کرونا

طرح حمایتی اسپانیا برای جبران پیامدهای اقتصادی کرونا
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 12:36

دولت اسپانیا جزئیات طرح حمایتی دولت برای جبران و به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا روز گذشته (سه شنبه) با استناد به پیش بینی های سازمان های مختلف بین المللی که تاثیرات کرونا بر بخش اقتصادی را "جدی اما گذرا" دانسته اند، به بیان جزئیات طرح حمایتی دولت به منظور جبران آثار منفی ناشی از شیوع این بیماری همه گیر در کشور پرداخت.

سانچز در ادامه از فعال سازی مجموعه کمکهای مالی به شرکت های خرد و متوسط اسپانیا از طریق تعریف خطوط اعتباری به منظور تامین نقدینگی این شرکت ها که به دنبال گسترش ویروس کرونا در این کشور، متضرر شده اند، خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که دولت برای خانواده های شاغل که به دنبال تعطیلی مدارس دچار مشکل شده اند، منابع حمایتی معیشتی اختصاص خواهد داد و در مقابل ثبت روزهای کاری این افراد از سوی سازمان ها با انعطاف بیشتر و سخت گیری کمتر برخورد خواهد شد.

بنابه گفته نخست وزیر اسپانیا یکی دیگر از زمینههایی که دولت به آن عمل خواهد کرد، ضمانت تهیه و تولید دارو و همچنین دسترسی متخصصان و شهروندان به مواد و اقلام بهداشتی خواهد بود.

پدرو سانچز در پایان اعلام کرد که دولت تدابیر حمایتی ویژه ای نیز در صنعت گردشگری و حمل و نقل به عنوان آسیب پذیرترین بخش های کشور در نظر خواهد گرفت.

نخست وزیر اسپانیا با اشاره به وضعیت هشدار بهداشتی جهانی به مردم گفت: با اینکه در شرایط اضطراری قرار داریم و هفته های دشواری را پیش رو خواهیم داشت اما بر آن غلبه خواهیم کرد.

پدرو سانچز همچنین از مردم خواست تا با رعایت توصیههای بهداشتی، اقدامات احتیاطی در برخورد با گروه های آسیب پذیر به ویژه سالمندان را رعایت کنند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و حدود ۳۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها