محمد علی الحوثی: آمریکا با محاصره و سلاح، ملت یمن را می‌کشد

محمد علی الحوثی: آمریکا با محاصره و سلاح، ملت یمن را می‌کشد
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 13:04

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به بیانیه رئیس ناظران سازمان ملل اعلام کرد، حملات آمریکا تلاش‌های سازمان ملل در یمن را از بین می‌برد و واشنگتن با ابزارهای مختلف در حال کشتار مردم یمن است.

العالم - یمن

«آبهیجیت گوها» رئیس ناظران سازمان ملل در یمن هشتم مارس (هجدهم اسفند) با صدور بیانیه‌ای از حملات هوایی به «الصلیف» در استان «الحدیده» در غرب یمن ابراز نگرانی کرد.

این مقام عضو سازمان ملل تأکید کرد: این حملات هوایی در مسیر صلح سنگ‌اندازی و اجرایی شدن توافق الحدیده را تهدید می‌کند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتی این بیانیه را سندی بر این موضوع دانست که چه طرفی توافق استکهلم را نقض می‌کند.

وی در واکنش به این بیانیه در توییتر خود نوشت: حملات دولت آمریکا علیه کمک‌ها، خصمانه و جنایت ‌است، این حملات بر عدم تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری یمن تأکید می‌کند. حملات مذکور، تلاش‌های سازمان ملل و فرستاده آن را در معرض طوفان‌های ناپایدار ترامپ و پامپئو قرار می‌دهد ؛ وضعیتی که اکنون تمام پرونده‌های سخت دولت آمریکا با دیگران شاهد آن است. آمریکا با سلاح و محاصره، ملت یمن را می‌کشد.

دولت مستعفی یمن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با صنعا بر سر خروج نظامیان از استان الحدیده براساس توافقنامه آتش‌بسی که در سوئد به امضا رسید، توافق کردند که این توافقنامه شامل استقرار «نیروهای بی‌طرف» در شهر و بندر الحدیده و برقراری آتش‌بس گسترده بوده است و بر اساس این توافق ، سازمان ملل وظیفه هدایت در بندر الحدیده را برعهده داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها