عراق جایی نیست که گله‌های ژنرال مک‌کنزی آن را آلوده کنند

عراق جایی نیست که گله‌های ژنرال مک‌کنزی آن را آلوده کنند
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 18:22

به رغم مواضع رسمی و مردمی در عراق درخصوص جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان شهید "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس"، که از طریق تصویب طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق توسط پارلمان این کشور و همچنین برگزاری تظاهرات میلیونی در بغداد برای اخراج آمریکا از عراق، اعلام شد ولی آمریکا ضمن نادیده گرفتن این درخواست‌ها، در حال تقویت حضور نظامی نامشروع خود در عراق است.

العالم - عراق

به گزارش العالم، نیروهای اشغالگر آمریکا تمام امکانات و ابزار خود را به‌کار گرفتند تا جلوی تصویب طرح اخراج آنها از عراق در پارلمان این کشور را بگیرند. آمریکا دولت عراق را به شدت تحت فشار قرار داد و مهره‌های نفوذی خود در روند سیاسی این کشور را به خدمت گرفت تا در روند تصمیم‌گیری پارلمان سنگ‌اندازی و زمینه ادامه حضور این نیروها در عراق را، که مشروعیت‌شان بعد از جنایت تروریستی علیه فرماندهان مبارز علیه دست‌پرورده آمریکا یعنی "داعش" از بین رفته است، را تسهیل کنند.

آخرین اقدامات وقیحانه نیروهای تروریست و اشغالگر آمریکا در عراق استقرار و نصب سامانه‌های موشکی "پاتریوت" در پایگاه آمریکایی "عین الاسد" در الانبار است که کاملا محرمانه و بدون اطلاع دولت عراق انجام شد که این اقدام نقض آشکار حاکمیت عراق و بی‌توجهی به مواضع رسمی و مردمی در عراق محسوب می‌شود که حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در این کشور را رد می‌کنند.

سیاست قلدرمآبانه و تحمیل خواسته‌ها بر عراقی‌ها جهت ادامه حضور در عراق، با استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت دنبال می‌شود و این اقدام ناقض بعد از سفر محرمانه و بی‌نتیجه ژنرال "کنت مک‌کنزی" به عراق و دیدارش با مسئولان عراقی انجام شد. گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی حاکی‌ست ژنرال مک‌کنزی در این سفر تلاش کرد دولت عراق را تحت فشار قرار دهد تا قطعنامه پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکایی را اجرا نکند و همچنین با استقرار سامانه‌های پاتریوت در پایگاه عین الاسد موافقت کند، که البته هر دوی این خواسته با مخالفت قاطع طرف عراقی همراه شد.

"کریم علیوی" عضو فراکسیون "الفتح" و عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق خاطرنشان کرد، استقرار سامانه پاتریوت آمریکا در عراق تعدی به حاکمیت عراق تلقی می‎‌شود و به واشنگتن فرصت حضوری طولانی‌مدت در خاک عراق را می‌دهد.

علیوی افزود، پارلمان عراق نماینده تمامی جریان‌ها و طیف‌های مردم عراق است و تصمیم به اخراج نیروهای آمریکایی تصمیمی همگانی است. بنابراین، تلاش این نیروها برای مستقر کردن سامانه‌های پاتریوت در پایگاه‌شان یا افزایش توان رزمی‌شان امری مردود است.

برای عراقی‌ها ثابت‌شده است که آمریکا نمی‌خواهد پایگاه عین الاسد را ترک کند و این اصرار برای ماندن هیچ ارتباطی با ادعای آمریکایی‌ها درباره مبارزه با داعش ندارد. البته ناگفته نماند که این عراقی‌ها بودند که با خون و فداکاری‌های‌شان داعش را شکست دادند. اصرار برای ماندن در پیوند با طرح‌ و توطئه آمریکایی‌ها علیه سرتاسر منطقه است؛ پایگاه عین الاسد پایگاه اصلی آمریکا برای اجرای سیاست‌هایش که مبتنی بر تهدید، وعید و اعمال فشار علیه تمامی کشورهایِ مخالف است، محسوب می‌شود.

واقعیت این است که حضور نیروهای اشغالگر آمریکا در عراق به منظور سرکوب دست‌پرورده‌شان، یعنی داعش، نیست بلکه صرفا تهدیدی علیه "دشمنان" آمریکا است، موضوعی که فرمانده ارشدشان یعنی مک‌کنزی آن را در نشست کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا برملا کرد. او در این نشست، که به منظور بررسی استقرار سامانه‌های پاتریوت در عراق، برگزار شد، گفت: "استراتژی امنیت ملی ایجاب می‌کند که ما با همکاری شرکای‌مان نظام ایران را از هرگونه راه احتمالی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای محروم و برای از بین بردن نفوذ ایران تلاش کنیم."

با توجه به این افشاگری‌های مک‌کنزی، این سوال‌ها مطرح می‌شود که

تهدید ایران علیه عراق، آنگونه که واشنگتن ادعا می‌کند، چیست؟
آیا این حق شهروند عراقی نیست که بپرسد چرا آمریکا خاک این کشور را به میدانی برای تجاوز به ایران، آن هم در راستای منافع اسرائیل، کرده است؟
آیا اصرار آمریکا به ماندن در عین الاسد موید این واقعیت نیست که این کشور در تلاش برای اجرای توطئه‌ای بزرگ‌تر برای عراق است؟
رابطه عراق با برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران یا برنامه موشکی بازدارنده ایران چیست؟
"داعش" در کجای اظهارات مک‌کنزی شنیده شد؟
آیا استقرار سامانه پاتریوت و ارسال 400 نظامی برای فعال‌سازی آن در راستای مبارزه با داعش است؟
آیا مبارزه با داعش می‌طلبد که مساحت پایگاه عین الاسد را گسترش داد و سیم‌های خارداری اطراف آن ایجاد و همچنین استحکامات امنیتی در آن احداث کرد و به مقام‌های امنیتی عراق درباره نزدیک شدن به آن هشدار داد؟

بالاخره، این حق ماست که بپرسیم به چه گناهی خون شهیدان سلیمانی و المهندس توسط تروریست‌ها و اشغالگران آمریکایی ریخته شد؛ خونی که سرزمین عراق را از لوث اشغال تروریسم داعشی پاک کرد؟ پاسخ این سوال و سوال‌های فوق‌الذکر را ملت، پارلمان و دولت عراق به خوبی می‌دانند و در وقت مناسب به این قلدری و مک‌کنزی و اربابانش پاسخ خواهند داد. سرزمین عراق سرزمین مقدس‌هاست و پذیرای هیچ پایگاه خارجی نیست. به ناچار، پایگاه‌های آمریکایی و در راس آنها پایگاه عین الاسد نیز ساقط خواهند شد و این سرزمین مثل دیگر سرزمین‌‌ها نیست که در آن گله‌های مک‌کنزی بچرند و گشت و گداز کنند.

پربیننده ترین خبرها