موسوی: آمریکایی‌ها اجازه ورود منابع مالی ایران به کانال سوئیس را نمی دهند

موسوی: آمریکایی‌ها اجازه ورود منابع مالی ایران به کانال سوئیس را نمی دهند
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 17:51

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه آمریکایی‌ها تا الان اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود، گفت: سه هفته است با یکی از کشورها در این زمینه در حال گفتگو هستیم.

العالم - ایران / سیاسی

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی ادعاهای مقامات آمریکایی را جز یک فریب بیش ندانست و اظهار داشت: با دلیل و فکت عرض می‌کنم. یک کانال مالی باز کردند که اقداماتی انجام می‌شود، ولی محدود است. حتی اجازه نمی‌دهند منابعی که از جاهای مختلف داریم به کانالی که با سر و صدا باز کردند، وارد کنیم.

وی افزود: سه هفته است با یکی از این کشورها که منابع مالی در آنجاست، در حال صحبت و گفتگو هستیم، ولی آنها تأکید دارند که آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال شود و در این شرایط استفاده و اقلام مورد نیاز خود را بخریم.

موسوی تصریح کرد: تا آمریکایی‌ها اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود، این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام عملی آمریکا در این زمینه گفت: آنها اعلام کنند تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز باز است و اعلام کنند کجا و چگونه.

وی یادآور شد: متاسفانه فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملا راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است و درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم و اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ماست و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

موسوی افزود: سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها