کره جنوبی همچنان در مسیر کاهش ابتلا به کرونا

کره جنوبی همچنان در مسیر کاهش ابتلا به کرونا
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 08:08

مقام‌های بهداشتی کره جنوبی اعلام کرد که در روز چهارشنبه گذشته ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که کمترین میزان در طی دو هفته گذشته بوده است.

العالم - کرونا در جهان

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که روز چهارشنبه گذشته در این کشور تنها ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که کاهشی دیگر در شمار تازه مبتلایان را نشان می‌دهد.

با ثبت این موارد جدید در روز چهارشنبه که کمترین میزان ابتلای روزانه در دو هفته گذشته بوده، شمار کل مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۷ هزار و ۸۶۹ تن رسید.

همچنین، روز گذشته ۶ نفر در کره جنوبی جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کووید۱۹ از دست داده‌اند که جمع فوتی‌های ناشی از این ویروس را در این کشور به ۶۶ تن رساند.

به نوشته یونهاپ، انتشار این آمار در حالی است که نمونه‌گیری و آزمایش هزاران نفر از پیروان فرقه مذهبی خاص در شهر دئیگو که خوشه اصلی مبتلایان و انتقال ویروس را تشکیل داده، در حال اتمام است.

در حدود ۶۱ درصد از موارد قطعی ابتلا به کووید۱۹ با فرقه مذهبی شینچئونجی در دئیگو مرتبط بوده‌اند. این شهر با ۲.۵ میلیون جمعیت، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی به شمار می‌رود.

روز گذشته «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، تاکید کرد که ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را در مرحله «همه‌گیری جهانی» شناسایی می‌کند.

آدهانوم گفت که بیش از ۹۰ درصد از مبتلایان در سراسر جهان تنها در چهار کشور هستند و دو مورد از این کشورها - چین و کره جنوبی - شاهد کاهش شیوع این ویروس بوده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت‌ها اقدام به شناسایی، آزمایش، معالجه، قرنطینه، ردگیری موارد ابتلا و بسیج مردم خود برای مقابله با کرونا کنند، آن دسته از کشورها که هنوز آمار پایین از مبتلایان دارند، می‌توانند از تبدیل این موارد به خوشه‌ها و اجتماع‌های انتقال ویروس جلوگیری کنند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از کشورهای ایران، ایتالیا و کره جنوبی به دلیل اقداماتشان برای کاهش سرعت ویروس کوید۱۹ و کنترل شیوع آن قدردانی کرد.

شیوع ویروس کرونا از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (دی‌ماه) از استان هوبی چین آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از ۶۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها