آل سعود مشکل کرونا را با متهم کردن ایران حل می کند

آل سعود مشکل کرونا را با متهم کردن ایران حل می کند
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 17:36

کارشناسان سیاسی از جلسه هیات وزیران عربستان سعودی به ریاست ملک سلمان که در آن ایران را مسئول شیوع ویروس کرونا در عربستان  دانستند، انتقاد کردند.

العالمنظرکده

آنان گفتند که این یک بیماری جهانی است و دولتها باید به جای وارد کردن چنین اتهامهایی، مردم خود را نجات دهند.

کارشناسان افزودند: ویروس کرونا حتی کشورهای پیشرفته ای مانند ایتالیا را درنوردیده لذا باید با آن به عنوان یک موضوع انسانی برخورد نمود و از سیاسی کردن آن خودداری کرد چرا که سوء استفاده از آن برای تحقق اهداف سیاسی، اقدامی غیراخلاقی است.

آنان یادآور شدند که تلاش عربستان سعودی برای متهم کردن دیگران به منظور سرپوش گذاشتن بر شکستهای داخلی، از سیاستهای قدیمی رژیم آل سعود جهت فرار از بحرانی است که به خاطر اختلاف در خاندان حاکم، ناکامی در یمن و شکست در سیاستهای اقتصادی دچار آن شده است.

کارشناسان باور دارند که محمد بن سلمان مسئول شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی است و نه ایران، چرا که هر مشکلی که در عربستان سعودی ایجاد شود ناشی از سیاستهای او است.

آنان گفتند که این رفتار عربستان سعودی در واقع فرار از واقعیت است چرا که همه می دانند کرونا در تمام جهان شیوع یافته و مرز نمی شناسد و برای ورود به یک کشور نیازی به ویزا ندارد.

کارشناسان سیاسی تصریح کردند که عربستان سعودی همان سیاست مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا را در پیش گرفته که گفته بود کرونا یک ویروس چینی است و امروز عربستان سعودی هر شخصی را که به این ویروس مبتلا شود قربانی ویروس ایرانی می داند.

آنان افزودند که در این میان منطقه شیعه نشین قطیف به عنوان مرکز این بیماری معرفی شده تا ایران را به شیوع این ویروس متهم کنند چرا که رژیم آل سعود همواره سعی داشته با شیوه های مختلف این منطقه را محاصره کرده و آماج حمله های خود قرار دهد.

در این میان، فعالان سیاسی بحرینی نیز هشدار دادند که این سیاست عربستان سعودی هیچ نفعی برایش ندارد و فقط سبب افزایش بحران می شود لذا عربستان سعودی و همپیمانش بحرین در صورتیکه مسئولانه با این ویروس مقابله نکنند بیشترین ضرر را خواهند دید.

آنان گفتند که متهم کردن ایران فقط نوعی فرار رژیمهای عربستان سعودی وبحرین از مسئولیت است اما تجربه ثابت کرده که این سیاست با شکست مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها