وزارت خارجه عراق حمله راکتی به پایگاه التاجی را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق حمله راکتی به پایگاه التاجی را محکوم کرد
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 19:03

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که هرگونه نقض امنیتی علیه منافع کشورهای دوست و یا سایت های امنیتی و نظامی آنها از جمله حمله راکتی به پایگاه التاجی که میزبان مربیان و مستشاران ائتلاف بین المللی برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق است را محکوم می کند.

العالم - عراق

وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای حمله راکتی (چهارشنبه شب) به پایگاه التاجی را عملی خصمانه در راستای تضعیف تلاش برای مبارزه با تروریسم می داند که راه را برای بازگشت داعش، انجام اقدام های تروریستی و به خطر انداختن امنیت شهروندان باز می کند.

بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه عراق ضمن تکرار محکومیت این اقدام تاکید کرد که همراه با مقام های امنیتی مسئول برای شناسایی افرادی که در این اقدام دست داشته اند، پیگیر خواهد بود.

وزارت خارجه عراق همچنین تاکید کرد که این کشور به تلاش های خود در مبارزه با تروریسم و ریشه کنی بقایای آن و مقابله با همه تهدیدهای امنیتی ادامه خواهد داد.

پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

بر اساس تازه ترین گزارش ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

«برهم صالح» رییس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رییس مجلس نمایندگان و «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز این حمله را محکوم کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها