ائتلاف دولت قانون: حملات آمریکا نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است

ائتلاف دولت قانون: حملات آمریکا نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است
جمعه 23 اسفند 1398 - 10:54

نماینده ائتلاف پارلمانی دولت قانون، وابسته به  «نوری المالکی» روز جمعه تاکید کرد که حملات بامداد امروز آمریکا تجاوزی آشکار و به منزله نقض حاکمیت ملی عراق است.

العالم- عراق

«عدنان الاسدی» در پستی در توییتر خواستار افزایش اعتراضات مردمی برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق پس از هدف قرار دادن تعدادی از مقرهای نظامی شد.
وی گفت که حملات ناعادلانه آمریکا به مقر الحشد الشعبی، ارتش، پلیس و فرودگاه کربلا تجاوزی آشکار به ملت و سرزمین عراق و نقض حاکمیت دولت است.
الاسدی تاکید کرد: کسانی که به عراق و حاکمیت آن علاقه دارند باید این حمله را محکوم کنند و با صدای بلند خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از کشور شوند.
در همین حال، نماینده ائتلاف صادقون، «نعیم العبودی»، بمباران پایگاه های نیروهای مسلح عراق را محکوم کرد.
وی در توییتر نوشت که آمریکا می تواند انسان های بی گناه را بکشد و امکانات ما را نابود کند اما نمی تواند برای مدت طولانی در این سرزمین بماند.

منابع رسانه‌ای عراق بامداد جمعه اعلام کردند که حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق سه کشته و هفت زخمی برجای گذاشته است.

جنگنده های آمریکایی به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش عراق بامداد جمعه در حالی حمله کردند که آمریکایی ها مدعی هستند این حملات در پاسخ به حمله اخیر به پایگاه التاجی مقر نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا صورت گرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها