بیانیه آستان مقدس امام حسین علیه السلام درباره حمله هوایی آمریکا به فرودگاه کربلا

بیانیه آستان مقدس امام حسین علیه السلام درباره حمله هوایی آمریکا به فرودگاه کربلا
جمعه 23 اسفند 1398 - 12:45

آستان مقدس امام حسین علیه السلام امروز جمعه با صدور بیانیه ای درباره حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی کربلا - که شب گذشته رخ داد – اعلام کرد که در این حمله یکی از کارگران این فرودگاه کشته و شمار دیگری مجروح شدند و خسارات گسترده ای به تأسیسات اداری و خدماتی این فردوگاه وارد آمد.

العالم - عراق

آستان مقدس امام حسین علیه السلام در این بیانیه اعلام کرد: "تأسیسات فرودگاه بین المللی کربلا – که در دست ساخت است - شب گذشته هدف چندین فروند موشک جنگنده های آمریکایی قرار گرفت و یکی از کارگران به شهادت رسیده و شمار دیگری مجروح شدند و خسارت های گسترده ای به تأسیسات اداری و خدماتی فرودگاه وارد آمد".

در این بیانیه آمده است: "این فرودگاه کاملا غیر نظامی است و آستان مقدس امام حسین علیه السلام به همراه چند شرکت عراقی و نیروی کار کاملا عراقی در دست ساخت است".

این آستان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن "این تجاوز آشکار و غیر قابل توجیه" رسانه های داخلی و خارجی را به ثبت این تجاوز و اطلاع رسانی درباره ماهیت غیر نظامی تأسیسات این فرودگاه و حجم ضرر و زیان و خسارت های ناشی از آن فرا خواند.

دیشب فرودگاه کربلا – که در دست ساخت است – به همراه تعدادی از مقرها و مواضع حشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار هدف حمله جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند.

این حمله در پاسخ به حمله موشکی در روز چهارشنبه به پایگاه التاجی – که ائتلاف آمریکایی در آن مستقر هستند – صورت گرفته است. در این حمله دو آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها