سائرون : دولت عراق در قبال حملات آمریکا موضع مسئولانه بگیرد

سائرون : دولت عراق در قبال حملات آمریکا موضع مسئولانه بگیرد
جمعه 23 اسفند 1398 - 13:28

«سلام الشمری» عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق  روز جمعه تاکید کرد که دولت باید در مورد نقض و سوء استفاده مکرر از حاکمیت ملی توسط آمریکایی ها موضع مشخص و مسئولانه ای داشته باشد و آن را محکوم کند.

العالم - عراق

الشمری گفت که بحران سیاسی که کشور با آن روبه است، باعث تضعیف اعتبار و توانایی دولت در مواجهه با چالش ها شده است و دولت باید در مقابل نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی عراق موضع گیری کند.

وی در بیانیه ای که موازین نیوز نسخه ای از آن منتشر کرده نوشته است که حملات مکرر و سوء استفاده از موقعیت دولتی، گواه روشنی برای نبود موضع مسئولانه دولت در قبال این تجاوزها است.

الشمری اضافه کرد که حفظ اوضاع سیاسی کنونی بدون راه حل سریع می تواند زمینه ساز ادامه نقض حاکمیت و تضعیف تصمیم گیری قاطع دولت در داخل و خارج شود.

این عضو ائتلاف سائرون نزدیک به مقتدی صدر تأکید کرد: موضع متحد سیاسی برای تقویت حیثیت دولت و پاسداری از حاکمیت ملی در این شرایط بسیار ضروری است.

در همین راستا، پیش از این فراکسیون ها و ائتلاف های پارلمانی صادقون و دولت قانون با محکوم کردن حملات آمریکایی ها خواستار موضع گیری قاطع دولت در محکومیت این حمله ها و نقض آشکار حاکمیت ملی عراق شدند.

نیروهای آمریکایی بامداد امروز جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار استان این کشور حمله کردند.
در این حمله ها، پایگاه های الحشد الشعبی، یگان های اضطراری و لشکر نوزدهم ارتش در مناطق جرف النصر، مسیب، نجف و الاسکندریه را هدف قرار دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها