ورود اتباع ۹ کشور اروپایی به خاک ترکیه ممنوع شد

ورود اتباع ۹ کشور اروپایی به خاک ترکیه ممنوع شد
شنبه 24 اسفند 1398 - 12:09

دولت « رجب طیب اردوغان» با گسترش شیوع ویروس کرونا در ترکیه ورود اتباع ۹ کشور اروپایی را به خاک این کشور ممنوع اعلام کرد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی آناتولی در روز شنبه، بر اساس بیانیه دولت آنکارا، کلیه ورودی های مرزی به روی مسافرانی که قصد دارند از طریق آلمان، اسپانیا، فرانسه، اتریش، نروژ، دانمارک، سوئد، بلژیک، هلند به ترکیه سفر کنند،‌ از ساعت ۰۸:۰۰ به وقت محلی بسته خواهند شد.

این در حالی است که بر اساس اعلام رسمی و پس از مدتها دولت ترکیه وجود چند بیمار مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

"فخرالدین کوجا" وزیر بهداشت ترکیه بعد از چند هفته سکوت روز جمعه از افزایش مبتلایان به "ویروس کرونا" در این کشور خبر داد و افزود که دومین مورد از ابتلا به این ویروس در ترکیه ثبت شد .

کوجا در پیامی در توییتر نوشت: نمونه آزمایش گرفته شده از یکی از نزدیکان اولین مبتلای به ویروس کرونا در ترکیه نیز مثبت بوده است.

وی سه روز قبل اعلام کرد که نتیجه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا یک تبعه ترکیه که از خارج وارد این کشور شده، مثبت بوده است .

به گزارش ایرنا، همزمان نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» ، ترکیه را به «پنهانکاری» در انتشار اخبار مربوط به شیوع کرونا متهم کرد و نسبت به وقوع «فاجعه» در این کشور هشدار داد.

این نشریه آمریکایی در واکنش به این موضوع که ترکیه تاکنون ابتلای تنها یک فرد به کرونا را تایید کرده است، نوشت: تنها یک مورد؟ پنهانکاری ترکیه در مورد کرونا یک فاجعه در حال وقوع است.
«ارگین کوج ییلدریم» جراح قلب و استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه «پیتسبورگ» آمریکا - نویسنده این مقاله - نوشت: در حالی که کرونا ۱۱۹ کشور را درگیر کرده، ترکیه در میان کشورهایی با جمعیت بالای ۵۰ میلیون تنها کشوری است که این همه مدت این ویروس به آنجا سرایت نکرده است.

آخرین اخبار رسمی حکایت از ابتلای ۵ نفر در ترکیه به ویروس کووید ۱۹ دارد.

پربیننده ترین خبرها