تشریح اقدامات نیروی دریایی سپاه برای مقابله با کرونا/ ۳ بیمارستان سیار برپا شده است

تشریح اقدامات نیروی دریایی سپاه برای مقابله با کرونا/ ۳ بیمارستان سیار برپا شده است
شنبه 24 اسفند 1398 - 18:49

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشریح اقدامات این نیرو در مقابله با کرونا گفت: ۳ بیمارستان سیار توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در شهرستان های رشت، بندر عباس و برازجان راه اندازی شده و آمادگی برپایی بیمارستان سیار در نقاط مورد نیاز نیز وجود دارد.

العالم - ایران/ سیاسی

همزمان با شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلاتی از این طریق برای هموطنان در اقصی نقاط کشور، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از آمادگی کامل این نیرو بمنظور خدمت رسانی به مردم و احداث بیمارستان سیار با امکانات پزشکی مناسب و انجام دیگر خدمات درمانی در مناطق مختلف خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مردم به دسترسی به مراکز درمانی و بهداشتی، دو بیمارستان با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ تخت در شهرستان برازجان و بیمارستان سیار ۵۴ تخته در بندرعباس شروع به کار کرده اند.

وی همچنین از برپایی بیمارستان سیار با ظرفیت ۷۴ تخت در رشت خبر داد و گفت: به منظور انجام خدمات پزشکی با برپایی این بیمارستان که قابلیت ارتقاء به ۱۲۰ تخت را دارد به کمک سیستم درمانی کشور آمدیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ضد عفونی و گندزدایی برخی از شهر ها نیز اظهار کرد: به همت واحد جنگ نوین رده های مختلف نیروی دریایی سپاه تا امروز در شهرهای بندرعباس، بوشهر، پارسیان، رشت، ماهشهر و ... معابر و نقاط پرتردد در چندین نوبت ضد عفونی و گند زدایی شده اند و این اقدامات تا برطرف شدن مشکل همچنان تداوم خواهد داشت.

دریادار تنگسیری با اشاره به دیگر اقدامات درمانی به توسعه بخش های بستری عفونی در بیمارستان های نیروی دریایی سپاه در شهرهای شیراز، بندرعباس، چالوس، بندرلنگه، گفت: کلیه کارکنان درمان اعم از پزشکان، متخصصین عفونی، پرستاران و فوریت های پزشکی در این بخش ها فراخوان شده و خدمات خود را با توجه به فلوچارت تشخیصی و درمانی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ارائه می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از تاکید و دستور فرمانده کل سپاه، با بسیج همه امکانات خود در حوزه سلامت، تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه را به کار می گیریم تا در این برهه از تاریخ بار دیگر به یاری هموطنان عزیزمان شتافته و آنان را تا رفع کامل در رفع مشکلات آنان بکوشیم.

دریادار تنگسیری در پایان با تاکید بر اینکه پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل نیروی دریایی سپاه آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم بویژه بیماران کرونایی را دارند، گفت: امیدواریم هرچه زودتر با لطف و عنایت خداوند و تلاش های مسئولین و متخصصین امر و البته همراهی مردم عزیز کشور، بر این ویروس و مهمان ناخوانده نیز فائق آمده و سلامتی در جامعه گسترش یابد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها