کرونا نمی‌تواند کلیساهای روسیه را تعطیل کند!

 کرونا نمی‌تواند کلیساهای روسیه را تعطیل کند!
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 05:24

رییس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدکس روسیه با وجود آنکه هر روز تدابیر دولت این کشور برای مقابله با شیوع کرونا بیشتر می‌شود به پیروان خود اعلام کرده که مراسم‌های مذهبی کماکان در کلیساها دایر خواهد بود و ‌این اماکن مقدس تعطیل نمی‌شود.

العالم - اروپا

مسیحیان متعصب ارتدوکس از حدود سه هفته پیش به استقبال «روزه بزرگ» رفته‌اند که ۴۰ روز ادامه دارد.

در خصوص این آئین مسیحیت گفته شده است که در این ایام از برخی امور باید پرهیز کرد، پرهیز به معنی نخوردن برخی خوراکی‌ها از جمله گوشت، لبنیات، تخم مرغ و وقف خود به ریاضت، بخشایش و توبه است. همچنین روزهای اندیشیدن، خودآزمایی، پشیمانی نیز به حساب می‌آیند.

این آیین برگرفته از اقدام حضرت مسیح (ع) است که در انجیل بارها به آن اشاره شده است مبنی بر اینکه آن حضرت ۴۰ روز برای نیایش، توبه و روزه داری به بیابان رفت.

اسقف اعظم ایلاریون رییس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدکس روسیه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ با اعلام موضع کلیسا گفت: من صریحا به شما می‌گویم که ما درهای کلیساها را نمی‌بندیم و مراسم‌های مذهبی به مناسبت این ایام مبارک را هم لغو نخواهیم کرد.

وی افزود: تدابیر لازم علیه شیوع کرونا در کلیساهای ما باتوجه به سطح انتشار ویروس در هر منطقه اتخاذ خواهد شد البته بدیهی است که به توصیه‌های مقامهای شهر و متخصصان علوم پزشکی هم توجه می کنیم.

وی گفت: کلیسا از آنچه که در حال رخ دادن است، کنار نخواهد ماند و همواره مواظب وضع سلامتی جسمی و روحی پیروان مسیحیت خواهد بود.

وی ادامه داد: من به نوبه خود از همه مومنان مسیحی ارتدوکس دعوت می کنم اگر نشانه هایی از سرماخوردگی دارند به کلیسا نیایند تا بیماری به دیگران سرایت نکند.

گفتنی است ستاد عملیاتی هشداردهای انتشار ویروس کرونا در روسیه دیروز (شنبه) اعلام کرد که شمار بیماران کرونا در این کشور به ۵۹ نفر رسیده است آماری که نشانگر رشد روزافزون ویروس کرونا در روسیه است.

مسئول سیاست خارجی کلیسای ارتدکس روسیه در ادامه سخنان خود توصیه کرد تا مردم این طرز تفکر را که سرماخوردگی سرپایی درمان می‌شود فراموش کنند و برای بهبودی در خانه بمانند و نوشیدنی‌های گرم مصرف کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها