وزیر بهداشت انگلیس شرایط مقابله با کرونا را به جنگ جهانی دوم تشبیه کرد

وزیر بهداشت انگلیس شرایط مقابله با کرونا را به جنگ جهانی دوم تشبیه کرد
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 16:23

وزیر بهداشت انگلیس در مقاله‌ای نوشت روحیه مردم این کشور در برابر شیوع کرونا باید مشابه دوران جنگ جهانی دوم و بمباران شهرها توسط ارتش آلمان باشد.

العالم - اروپا

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس از مردم این کشور خواست در مقابل شیوع بیماری «کووید-۱۹» روحیه‌ای مشابه دوران جنگ جهانی دوم داشته باشند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هنکاک در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشت: «نسل ما هرگز این‌گونه محک نخورده بود. پدربزرگ‌های ما [چنین شرایطی را] در جنگ جهانی دوم، هنگامی که شهرهایمان در حملات برق‌آسای آلمان بمباران می‌شد تجربه کردند».

وزیر بهداشت انگلیس نوشت: «برخلاف حملات هر شب، جیره‌بندی و کشته شدن مردم، آن‌ها در کنار هم یک تلاش عظیم ملی را پیش بردند. امروز نسل ما با آزمون مختص به خود روبرو است که مبارزه با یک بیماری جدید و بسیار واقعی است».

او درباره قرنطینه افراد بالای ۷۰ سال در این کشور توضیح داد: «در زمان مقرر جزئیات آن را اعلام می‌کنیم و این کار را به خاطر احترام به سالمندان و افراد آسیب‌پذیر انجام می‌دهیم و چنین اقدامی در راستای مراقبت از آن‌ها است».

هنکاک اقدامات دولت را که متهم به ناکافی بودن است بر پایه دانش قابل استناد و آمار و مدل‌سازی‌هایی عنوان کرد که در روزهای آتی منتشر می‌شوند.

او رویکرد «ایمنی جمعی» مبتنی بر اجازه انتشار به ویروس جهت ایجاد مقاومت در بدن افراد را رد کرد و گفت دولت چنین راهبردی ندارد. او گفت در صورت لزوم تجمعات مختلف ممنوع خواهند شد.

آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس ۱۱۴۰ نفر عنوان شده است اما این نگرانی وجود دارد که شمار واقعی آن بیش از ۱۰ هزار نفر باشد. تا کنون شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به ۲۱ نفر رسیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها