ترکیه با مبتلایان به کرونا در ادلب چه خواهد کرد؟

ترکیه با مبتلایان به کرونا در ادلب چه خواهد کرد؟
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 17:46

ترکیه مدتهاست می کوشد تا به دنیا تلقین کند که باید در ادلب بماند تا از امنیت ملی خود دفاع کرده و مانع سرازیر شدن آوارگان سوری به اروپا از این منطقه شود اما باید پرسید در صورتیکه اهالی ادلب یا آوارگان این منطقه مبتلا به کرونا شوند، آیا ترکیه آنان را درمان خواهد کرد؟

العالمسوریه

اخبار رسیده از ادلب حاکی از رعب و وحشت مردم ادلب و آوارگان آن به ویژه در اردوگاههاست به این دلیل که این اردوگاهها فاقد هر نوع تجهیزات پزشکی یا مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا هستند و در صورت شیوع این ویروس فاجعه ای انسانی در آن رخ خواهد داد.

در این میان، گروه تروریستی هیئت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق، مانع خروج اهالی ادلب از گذرگاه امنی می شود که توسط سوریه و روسیه ایجاد شده است چرا که پشتیبانش ترکیه می خواهد از اهالی این منطقه به ویژه آوارگان به عنوان برگ برنده ای در برابر اروپا جهت تحقق خواسته هایش استفاده کند و تحریر الشام نیز قصد دارد آنان را به عنوان سپر انسانی در برابر پیشروی ارتش سوریه مورد استفاده قرار دهد.

با اینکه اخبار رسیده حاکی از مرگ شماری از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در اردوگاه های آوارگان ادلب است اما گروه های مسلح وابسته به ترکیه می کوشند اینگونه وانمود کنند که این ویروس به ادلب و اردوگاه های آن راه نیافته بلکه مناطق تحت سیطره نظام سوریه به کرونا آلوده شده و به همین دلیل این گروه ها مجبور شده اند برای جلوگیری از ورود این ویروس به مناطق تحت اشغالشان، تمام گذرگاه ها به مناطق تحت حاکمیت نظام دمشق را ببندند.

این وحشت آفرینی گروه های تروریستی برای جلوگیری از خروج اهالی ادلب از گذرگاه های امن که با حمایت ترکیه انجام می شود، نشان دهنده دو موضوع است.

1 – مردم این مناطق دریافته اند که از سوی گروه های تروریستی به گروگان گرفته شده اند.

2 – ترکیه با استفاده از زور، آوارگان ادلب را به مرز اروپا فرستاده تا ضمن ممانعت از رفتن آنان به مناطق تحت سیطره نظام سوریه، از آنان به عنوان برگ برنده ای در مذاکراتش با اروپا استفاده کند.

حال باید پرسید در صورتیکه وجود کرونا در ادلب یا اردوگاه های آن ثابت شود آیا ترکیه و گروه های مسلح تحت امرش حاضرند مردم را معالجه کنند به ویژه که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه پیشتر قول داده بود به آنان کمک کرده و از آنان حمایت کند؟

پربیننده ترین خبرها