بحران کرونا در عربستان/ بخش های دولتی تعطیل شد

بحران کرونا در عربستان/ بخش های دولتی تعطیل شد
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 11:59

دولت عربستان به منظور مقابله با شیوع «ویروس کرونا» حضور در محل های کار در بخش های دولتی به جز در بخش های درمان، امنیتی، نظامی و مرکز امنیت سایبری و سامانه آموزش از راه دور را به مدت 16 روز به تعلیق در آورد.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، یک منبع در وزارت کشور عربستان گزارش داد که دولت سعودی اقداماتی را در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته که از امروز (دوشنبه) اجرا خواهد شد.

طبق تصمیم دولت عربستان حضور در محل های کار در بخش دولتی به جز در بخش درمان، بخش ها امنیتی و نظامی و مرکز امنیت سایبری و سامانه آموزش از راه دور به مدت 16 روز به تعلیق در می آید.

همچنین بازارها و مجتمع های تجاری مسقف و باز به استثنا داروخانه ها و محل های فروش خوار و بار مانند سوپر مارکت ها و هایپرمارکت ها و مشابه آن و نیز آرایشگاه های مردانه و زنانه تعطیل می شوند.

دولت سعودی اعلام کرده که در رستوران ها و آبمیوه فروشی ها و مشابه آن تنها باید سفارش اتباع خارجی پذیرفته شود و شهروندان عربستانی نباید در این محل ها حضور یابند.

در این بخشنامه حضور در اماکن عمومی همانند باغ ها و پارک ها و سواحل و تفرجگاهها و محل های تفرحی، ممنوع است.

همچنین همه فعالیت های تجمع های بورس و مزایده متوقف و امکان آن بطور موقت تعطیل خواهد بود.

عربستان از کارمندان بخش های دولتی خواسته تا از طریق اینترنتی و کار در منزل پاسخگو باشند و تعاملات تجاری با شرکت ها و نمایندگان آنها نیز از طریق اینترنت و تلفن صورت گیرد.

تشویق شرکت ها و موسسات خصوصی و جمعیت های خیریه به کاهش حضور کارکنان خود در محل های کار و بهره گیری از سامانه اینترنتی برای انجام امور در منزل بخصوص در موسسات مرتبط با امور امنیتی و درمانی نیز از موارد این تصمیمات است و در آن زنان باردار، افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی و افراد دارای بیماری های وراثتی و مزمن و کسانی که دوران نقاهت بیماری و عمل های جراحی را می گذراند، در اولویت قرار دارند.

طبق بخشنامه دولت سعودی همه شرکت ها و موسسات باید به انجام قرنظینه 14 روزه کارکنان خود که در سفر خارجی بوده اند ، ملزم شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت عربستان در آخرین آمار از ثبت ۲۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا خبر داد که ۱۴ مورد از آنها مصری و بنگلادشی و ۷ تن آنان سعودی ساکن منطقه شرقی هستند و علاوه بر آنها یک شهروند زن سعودی که از فرانسه و یک شهروند مرد سعودی که از ایتالیا وارد عربستان شده اند نیز از جمله افراد مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند.

پربیننده ترین خبرها