گانتس: کابینه فراگیر تشکیل می دهم

گانتس: کابینه فراگیر تشکیل می دهم
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 18:50

«بنی گانتس» رییس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در نخستین اظهارنظر پس از مامور شدن برای تشکیل کابینه جدید، ضمن اینکه خواستار تحویل «بنیامین نتانیاهو» به دادگاه شد، بر تلاش خود جهت تشکیل کابینه فراگیر و ملی تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گانتس در یک برنامه تلویزیونی گفت: قول می دهم همه تلاش خود را به کار گیریم تا ظرف چند روز، کابینه ای فراگیر و ملی تشکیل دهم. به رای دهندگان خدمت کنم و کشور را برای مبارزه با ویروس کرونا و ویروس چنددستگی رهبری کنم.

وی با بیان اینکه، برگزاری انتخابات چهارم غیرممکن است، خواستار تحویل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت به دادگاه و محاکمه وی شد.

گانتس تاکید کرد: کسی در اسرائیل بالاتر از قانون نیست.

«روون ریولین» رییس رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) پس از رایزنی‌هایی با فراکسیون‌های پارلمانی این رژیم، بنی گانتس رییس حزب آبی و سفید را مامور تشکیل کابینه آتی این رژیم کرد.

در حالی بنی گانتس مسئول تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شده که تلاش بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید پس از برگزاری دو انتخابات در سال گذشته ناموفق بود و حزب لیکود به رهبری او نتوانست در انتخابات اخیر به اکثریت دست پیدا کند.

گانتس موفق شد حمایت ۶۱ نفر از اعضای پارلمان را که مجموعا ۱۲۰ نفر هستند، به دست بیاورد.

به عقیده ناظران، از میان برداشتن نتانیاهو ممکن است راهی دشوار باشد و تشکیل کابینه وحدت ملی با نتانیاهو بحث و جدل دامنه داری به همراه داشته باشد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها