تماس تلفنی سران چین و ایتالیا درباره کرونا/ قدردانی رُم از پکن

تماس تلفنی سران چین و ایتالیا درباره کرونا/ قدردانی رُم از پکن
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 12:59

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی با «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد، پکن برای کمک به رم جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تجهیزات و دیگر کمک‌های پزشکی ارسال خواهد کرد.

العالم- آسیا

رئیس‌جمهور چین طی تماس تلفنی عصر دوشنبه (دیروز) با نخست‌وزیر ایتالیا از عزم کشورش برای اعزام تعداد بیشتری از کارشناسان پزشکی و همچنین ارسال تجهیزات پزشکی به ایتالیا برای کمک به مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به نوشته «شینهوا»، شی جینپینگ در این رایزنی تلفنی اعلام کرد، دو کشور چین و ایتالیا اخیرا در حال تجربه یک آزمون سخت در قبال شیوع ویروس کرونا هستند.

وی اقدامات دولت ایتالیا برای مقابله با کرونا را «اقداماتی قاطع» توصیف کرد و گفت، چین قاطعانه از ایتالیا حمایت می‌کند و به پیروزی ایتالیا بر کرونا اطمینان کامل دارد.

رئیس‌جمهور چین با تاکید بر ادامه همکاری با ایتالیا به منظور تعیین «نگرانی‌های فوری» این کشور در زمینه شیوع کرونا افزود، چین با اعزام تعداد بیشتری از کارشناسان و ارسال تجهیزات پزشکی و دیگر کمک‌ها با تمام توان به ایتالیا کمک خواهد کرد.

شی همچنین با اشاره به همکاری‌های پکن و رم در زمینه «کمربند و جاده» (طرح راه ابریشم جدید چین) تاکید کرد، چین خواهان همکاری با ایتالیا به منظور مساعدت به همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با کرونا و همچنین ساختن یک «جاده ابریشم سالم» است.

رئیس‌جمهور چین اعلام کرد، جنگ مشترک دو کشور در مقابله با کرونا سبب تقویت دوستی سنتی و تعمیق اعتماد متقابل بین دو کشور خواهد شد.

رئیس‌جمهور چین پیش از این تماس تلفنی، طی سه نامه جداگانه به رهبران ایتالیا، ایران و کره جنوبی بر آمادگی این کشور برای هرگونه کمک در جنگ با ویروس کرونا تاکید کره بود.

نخست‌وزیر ایتالیا هم در این تماس، اقدامات چین برای مقابله با ویروس کرونا را قاطع و موثر توصیف کرد و این اقدامات را باعث دلگرمی و نمونه‌ای برای ایتالیا و دیگر کشورها خواند و به چین بابت دستاوردهایش در زمینه کنترل و مقابله با کرونا تبریک گفت.

جوزپه کونته از چین به خاطر کمک ارزشمندش از ایتالیا در این برهه سخت تشکر کرد و گفت، این حمایت‌ها یک بار دیگر دوستی مستحکم ملت‌های دو کشور را اثبات کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا به نمایندگی از دولت و مردم ایتالیا بر «تشکر عمیق» این کشور از چین تاکید کرد و گفت، بعد از پایان و مهار ویروس کرونا، روابط دو کشور قوی‌تر از قبل خواهد شد.

طبق آخرین آمارها در جهان درباره وضعیت شیوع کرونا، در حال حاضر چین توانسته در مهار این ویروس به دستاورهای خوبی برسد.

تا به امروز سه شنبه، شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰۸۸۱ نفر رسیده که از این تعداد ۶۸۶۹۴ نفر درمان شده‌اند.شمار جان باختگان در چین به ۳۲۲۶ نفر افزایش یافته است.

بعد از چین، ایتالیا در رتبه دوم شیوع کرونا در جهان قرار دارد. طبق آخرین اطلاعات، ۲۷۹۸۰ نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شدند و تعداد درمان شدگان به ۲۷۴۹ و میزان فوتی‌ها به ۲۱۵۸ نفر رسیده است.

آمار مربوط به صبح امروز سه شنبه نشان می‌دهد، در کشورهای جهان ۱۸۲۹۹۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۷۹۸۹۰ تن درمان شدند و ۷۱۷۴ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها