کاهش آمار قربانیان کرونا در چین/ ۴۱ گروه پزشکی ووهان را ترک کردند

کاهش آمار قربانیان کرونا در چین/ ۴۱ گروه پزشکی ووهان را ترک کردند
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 08:02

همزمان با کاهش آمار قربانیان ویروس کرونا در ووهان کانون اصلی شیوع این ویروس در چین، افزون بر ۴۱ گروه پزشکی این شهر را ترک کردند.

العالم ـ آسیا

با بهبود یافتن وضعیت پیشگیری و مهار شیوع کرونا، گروه رهبری مقابله با بیماری کووید۱۹ کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تصمیم گرفت گروه‌های پزشکی که از مناطق چین به استان هوبی اعزام شده بودند با اتمام کار به استان‌های خود بازگردند.

بر این اساس تا کنون سه هزار و ۶۷۵ کادر پزشکی و پرستاری در قالب ۴۱ گروه، ووهان را ترک و به شهرهای خود بازگشته اند این افراد در دوران امدادرسانی به شهر ووهان مرکز استان هوبی در مجموع در ۱۴ بیمارستان صحرایی موقت و ۷ بیمارستان تخصصی مشغول خدمت‌رسانی بودند.

همزمان با خروج این گروه ها، مردم استان هوبی در فضای مجازی پیام‌های «خسته نباشید» و «از شما سپاسگزاریم» منتشر کردند و از اعضای گروه‌های پزشکی دعوت کردند با پایان شیوع بیماری از نقاط دیدنی ووهان بازدید کنند.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا در سراسر چین شناسایی شده در حالی که ۱۱ تن هم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند جالب اینکه از آمار مرگ و میر و مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در چین، ۱۰ نفر از ۱۱ فرد فوت شده در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس بوده است در حالی که تنها یک مبتلای جدید در این استان شناسایی شده است.

پربیننده ترین خبرها